Jag har ärvt en 550XPG från min bortgångna pappa. Den går (gick) fint i ca 5 minuter varpå den sedan tvärdog, och gick sedan inte att starta igen på någon halvtimme.
Efter lite felsökning konstaterade jag att när den stannat så står det bensin i inloppet mellan förgasare och luftfilter och det verkar även stå stora mängder bensin inne i förgasaren (lite svårt att se).
Kollade membranet (övre) och det såg ut enligt bild (det genomskinliga) och insåg att det behövde bytas. Beställde ny membran och packningssats, men det nya ser inte helt ut som de gamla. Så min första fråga är i vilka packningar och membran som jag ska sätta tillbaka (ska t.ex. metallspiralen fortfarande vara med, och i så fall över eller under membranet?)
Jag har testat lite olika kombinationer, och även återmonterat allt, men har inte lyckats få igång sågen igen. Det enda som händer är att den verkar flöda och efter några drag är cylindern fylld med bensin.
Så fråga två är om det även kan vara något annat än membranen som ställer till det och gör att den flödar?
Förgasaren, nålen mm ser rent ut och nålen verkar inte fastna eller något sådant.
Tacksam för hjälp i rätt riktning. Gillar att meka, men är nybörjare på sågar. 😀
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto