Servicebyggnader

Betongvägg, revovering av ladugård

5 inlägg 2622 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Betongvägg, revovering av ladugård

easton  
#839911 Halloj!

Håller på att renoverar en gammal ladugård till verkstad för att hålla till och slipa mina band till sågverket och annat pyssel till sågverket som inte får plats i ordinarie verkstad.

Se bild, skulle vilja bila bort slagstenen som ligger längst ner och innanför "ordinarie" vägg för att få en så slät vägg som möjligt för att få plats med grejor mot väggen? är detta möjligt och vad har den för funktion? den finns bara på ena väggsidan och inte andra väggen.

TS

Re: Betongvägg, revovering av ladugård

Bosse1  
#839941 Altrnativt höja golvet eller sala på väggen 😇
Blir mycket jobb för intjänad yta ???

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#839969 😀 Hej! Slagstenen är den urspruliga foderbordret. Bordet har senare förhöjd med rundstenar och betong.
Kan alltså bäras ut, men kolla först att väggen har bra grundstenar som inte behöver någon stöd i sidled.

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839989 Hur ser det ut på utsidan av väggen till höger? Finns det några jordmassor som ligger och trycker på eller är det platt mark i samma plan som golvet? I det första fallet bör man vara försiktig med att ta bort någonting från väggen.

Användarvisningsbild

easton  
th skrev:Hur ser det ut på utsidan av väggen till höger? Finns det några jordmassor som ligger och trycker på eller är det platt mark i samma plan som golvet? I det första fallet bör man vara försiktig med att ta bort någonting från väggen.

På ena sidan är det gräsmatta i samma nivå och den andra är det en nygjord grusplan i något lägre nivå.
Hade tänkt mig bila bort ungefär halva stenen ungefär.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).