Motorsåg och handhållet

Tänker sälja min Hva 3120XP

6 inlägg 1816 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tänker sälja min Hva 3120XP

cruisern  
#839064
$matches[2]
I februari 2019 köpte jag min Hva 3120XP med 28” svärd. Jag köpte den bara för att jag ville och hade egentligen ingen användning för den. Använde den 2019 för att kapa ett stormfällt träd och därefter några rotkapningar efter stormen Alfrida. Jag skrev om detta på forumet i tråden:
Köpa HVA 3120 XP innan de försvinner?

Sedan dess har jag inte använt sågen. Tror att den totala gångtiden för sågen är 30-40 minuter. Den är som ny. Jag har startat upp den några gånger per år. Tänker sälja den och köpa några snickerimaskiner som är en återupptagen hobby. Jag har ju kvar mina 560XP, 550XPG Mk II, 536LiXP så jag klarar mig.

Sågen är som ny. Det som följer med är:
Extra kedja 28”, H64-084E, .404
Filmall 0,404
Svärdskydd 28”
Bruksanvisning
Verktyg
Originalkartong

Vad tror ni jag kan sälja sågen för idag? Redan på hösten 2019 sa min återförsäljare att han fått erbjudande på över 20 000 kr för den 3120XP som han hade kvar. Han sålde den inte. Sedan dess har jag hört mycket högre belopp.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tänker sälja min Hva 3120XP

anersimyra  
#839102 Lägg ut den i gruppen Husqvarna motorsågar på Facebook så får du garanterat napp på valfritt fantasipris..🤑🤑🤑🤑🤑😃 ps: blir du kontaktad av en Antonio Rosenqvist så är den göken en välkänd bedragare som fräckt uppträder i eget namn.

Användarvisningsbild

Re: Tänker sälja min Hva 3120XP

cruisern  
#840340 @anersimyra. Tack för varningen och tipset. Du skriver fantasipris. Är det så? Jag refererade bara till vad min lokala återförsäljare sa till mig ett år efter att sågen slutat säljas.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tänker sälja min Hva 3120XP

anersimyra  
#840345
cruisern skrev:@anersimyra. Tack för varningen och tipset. Du skriver fantasipris. Är det så? Jag refererade bara till vad min lokala återförsäljare sa till mig ett år efter att sågen slutat säljas.

Tjugotusen får nog betraktas som ett fantasipris trots att du troligen kan hitta köpare för det priset..🙂 sågen kostade om jag minns rätt lite drygt tiotusen när försäljningen upphörde. Själv sålde jag för ett par år sedan en 394 i exelent skick för drygt sjutusen vilket var ett minst sagt bra pris för en såg från mitten av nittiotalet som kostade runt tiotusen som ny..🤑🤑🤑👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Tänker sälja min Hva 3120XP

jlhp  
#842451 Har sett två styck 395 gå på Tradera senaste halvåret. Den första var nog riktigt fin och gick för närmare 15 000kr. Den andra kanske också riktigt fin, gick för 14 000kr. Tror din 3120 är ännu finare än någon av dem. Uppåt 20 000kr är nog inte helt omöjligt. Inget av det är nåt för mig, men lite kul att följa.

Användarvisningsbild

Re: Tänker sälja min Hva 3120XP

Nils_Nilsson  
#842994 Man missar väl lite av den brutala kraften i en 3120 XP om man "bara" har 28" svärd.
För uppleva detta behöver man väl snarare ett sådant 42" svärd som sågen ofta såldes
med. Det drar den lätt hela längden till den grad man får luta sig bakåt för ej trilla framåt :) .
Det kan iofs möjligen vara lite svårt hitta lämpliga träd för såga hela längden lite beroende
på ens omgivningar ... .

28" tycker jag är lagom till tex 390 XP. Fast då vanligen med 3/8 kedja.

MVH

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).