Norrbotten (BD)

Var någonstans håller ni till

80 inlägg 37970 visningar 13 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Var någonstans håller ni till

skogsrået  
#51437Man undrar var ni alla hör hemma någonstans.Alla är vi utspridda överallt. Själv finns jag i Sangis mitt emellan Kalix o Haparanda. :-h

TS

Re: Var någonstans håller ni till

flisshejk  
#51451Vi är ju nästan grannar med Norrlädskt mått mätt jag bor i Påläng en by vid havet längst upp i Bottniska viken

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51519Masugnsbyn, Kiruna kommun, ligger mellan Pajala och Kiruna eller mellan Pajala och Gällivare om man tycker det är roligare.

Användarvisningsbild

Bin_larsson  
#51674bor i en by vid namn hällfors i kalix kommun.. nära granne med skogsrået och "chefen"..eller nja en mil upp längs sangisälven mot övertårne iaf.. :lol: men de är ju nästan "nästgårds" här iaf.. :P

Boden  
#51787Jag håller till i Boden...vilket kanske framgår av namnet :D

Användarvisningsbild

Tornedalen  
Slurfi skrev:Masugnsbyn, Kiruna kommun, ligger mellan Pajala och Kiruna eller mellan Pajala och Gällivare om man tycker det är roligare.

...mellan Pajala och Kiruna är roligare...

Bor i Pajala, och från skogsmarkerna kan man ibland se billjus från Slurfis masugnby...

Användarvisningsbild

#51817Härligt!
Jo det är sant, bilar på väg söderut syns lång väg när de kommer ner för kanjonbacken med helljusen på.
Vi ser Pajalamasten blinka från Masugnsbyn och det är 6mil till den.
Höjdskillnad är ordet.
Här kommer en bild från Google Earth:
Jupukka.jpg

Användarvisningsbild

Tornedalen  
Slurfi skrev:Härligt!
Jo det är sant, bilar på väg söderut syns lång väg när de kommer ner för kanjonbacken med helljusen på.
Höjdskillnad är ordet.
Jupukka.jpg

Jepp det är otroligt över vilka avstånd man kan se här, från mitt arbetsrum ser jag ljusen i slalombacken i finska Ylläs som är drygt 5 mil bort.
..och jag var lite otydlig där, med "skogsmarkerna" menar jag min ägor som är betydligt närmare slurfis masugnsby, ca 2 mil, så en klar höstnatt hör jag när slurfi tjuvskjuter masugnbyns sista älg :wink:

Användarvisningsbild

#51820Apropå Google Earth så har Hitta.se ett testlabb med 3d kartor, rätt så hyfsat.

Användarvisningsbild

Tornedalen skrev:
Slurfi skrev:Härligt!
Höjdskillnad är ordet.
Jupukka.jpg

Jepp det är otroligt över vilka avstånd man kan se här, från mitt arbetsrum ser jag ljusen i slalombacken i finska Ylläs som är drygt 5 mil bort.
..och jag var lite otydlig där, med "skogsmarkerna" menar jag min ägor som är betydligt närmare slurfis masugnsby, ca 2 mil, så en klar höstnatt hör jag när slurfi tjuvskjuter masugnbyns sista älg :wink:

Jo jag borde skaffa ljuddämpare.
Det roliga är att vi ser Ylläs från slalombacken i Masugnsbyn.

Användarvisningsbild

H-E  
#56799Kaunisvaara calling här!! (ligger 25 km norr om Pajala, aktuell just nu med gruvan)

Fast egentligen bor jag i Luleå sen några år. Men är man från byn så har man hjärtat (och skotern) där. :grin:

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
H-E skrev:Kaunisvaara calling här!! (ligger 25 km norr om Pajala, aktuell just nu med gruvan)

Fast egentligen bor jag i Luleå sen några år. Men är man från byn så har man hjärtat (och skotern) där. :grin:

Trevligt med en till Lulebo :smile:

Nolltax AB  
#56808Knivsta.

flisshejk  
#56866Någon som vet var knivsta i Norrbotten ligger

Användarvisningsbild

totte  
#56887Där Nolltax bor fömodligen :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).