Virkesmätning och Matrisfub

Mätbesked Södra?

26 inlägg 4815 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Tralsmo  
#835022 Kan tillägga att när vi körde åt Ture Johansson (klevshult) så gick de till likadant i början.
Men efter ett tag så skippade regleringarna för att de skilde så lite.

Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#835030
Torbjörn Johnsen skrev:Nu har jag fått svar från Södra ang mätbeskeden. Anna-Frida Eriksson, digital utvecklingschef på Södra skriver:

De störningar som upplevs kopplat till mätbesked beror på att vi drabbats av en bugg i systemet mot Biometria.


Jamenvafan, kunde de inte klämt ur sig det lite tidigare på deras hemsida tex. 🤬

Tack för att du kollade upp.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836387 Jag har fått lite mer info nu. Tydligen hade Södras systembyte medfört att postadresserna på de som levererar virke hade försvunnit i Biometrias system så de kunde inte skicka ut några mätbesked. Det skall vara på gång att skicka ut i efterhand.

I helgen tittade jag under "Beställda tjänster", och där verkade det finnas något ramverk för att presentera all detaljerad information. Men inget uppladdat i mitt fall. Work in progress...

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836906 Idag kom det ut info på mail:

Försenade mätbesked för leveransvirke
Vid årsskiftet bytte och uppdaterade Södra ett antal olika IT-system, vilket till allra största del gått bra. Tyvärr har mätbeskeden för leveransvirke som levererats efter årsskiftet inte skickats ut.

Vi kommer att göra en rättning i systemen i månadsskiftet mars/april och samtliga mätbesked kommer då att skickas ut med automatik.

För att se dina leveranser kan du logga in på Min skogsgård webb. Om du inte har möjlighet att göra det och önskar mätbeskeden innan de skickas ut vid månadsskiftet kan du kontakta din skogsinspektor för att få en utskrift av mätbeskeden.

Vi ber om ursäkt för denna försening!


Med vänliga hälsningar,
Södra

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mätbesked Södra?

Sjögård 4  
#836919
1710511524_skaermklipp.jpg
Ja, när det gäller Södras portal för att sköta sina affärer med leveransvirke utan att blanda in inspektorn finns mycket som kan bli bättre.
Översikt på kontrakten ser ut som på bilden. Man ser inte sortiment eller vad som är inmätt eller några datum. Man kan inte heller skriva nya kontrakt på nya sortiment när det redan ligger två kontrakt.

Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836967 Det finns mycket förbättringspotential...

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#840060
Hej,
Det har blivit en fördröjning i arbetet kring detta, utskick av de saknade mätbeskeden kommer ske inom en mycket snar framtid!


Snart så... 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#841742 Nu har jag fått de på mail, manuellt hanterade, eftersom de fortfarande inte fått ordning på systembytet från årskiftet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Tralsmo  
#842048 Har inte tänkt på de men ja fick ett mätbesked från södra för ett par veckor sen på första lasset barrmassa.

Nu är allt hämtat så får se om de dyker upp nåt nästa vecka.

Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#842050
Tralsmo skrev:Har inte tänkt på de men ja fick ett mätbesked från södra för ett par veckor sen på första lasset barrmassa.

Nu är allt hämtat så får se om de dyker upp nåt nästa vecka.


Förutom det manuellt hanterade kom det ett mer automatgenererade mätsbesked på mail dagen efter. Antar att alla som blev utan har fått det nu. När mättes din barrmassa in som du fick besked för?

   TS
Avatar Fallback

Re: Mätbesked Södra?

Tralsmo  
#842052
Mangan skrev:
Tralsmo skrev:Har inte tänkt på de men ja fick ett mätbesked från södra för ett par veckor sen på första lasset barrmassa.

Nu är allt hämtat så får se om de dyker upp nåt nästa vecka.


Förutom det manuellt hanterade kom det ett mer automatgenererade mätsbesked på mail dagen efter. Antar att alla som blev utan har fått det nu. När mättes din barrmassa in som du fick besked för?


Gissar på 3 veckor. Nog inte mer.
Mätbekedet kom tidigt förra veckan.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).