Skogsröjning

Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

8 inlägg 4426 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804213 Husqvarna har tydligen släppt en uppdaterad version av Balance XT, som således heter Balance XT 2.
https://www.husqvarna.com/se/selar/sele ... =536253401

Den har en del spännande nyheter, som bland annat en ryggförlängare för långa personer, vilket jag gillar. https://www.husqvarna.com/se/selar/forl ... ce-xt2-xt/

Dessutom verkar det gå att montera på både verktyg och Stihls X-TREEm-puta (om du vill kombinera Stihls röjsåg ihop med denna sele).

Något dyrare än den gamla Balance XT.
/Niklas


Senast redigerad av Niking ons 25 okt 2023, 12:55, redigerad totalt 3 gånger.

   TS
Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

lv_101  
#804223 Den kan jag tänka mig, jag är inte riktigt nöjd med Stihls Advance Xtreem sele, den är lite för kort i ryggen även om jag maxar den i längdinställningen. Förlängningsplattan verkar slutsåld, Gårdsman får in den igen i juli/augusti såg jag. Menar du att den går använda rakt av med Stihl röjsåg eller behövs något tillbehör för fästet ?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804238 Nix! Både X-TREEM-putan och den nya Balance XT2-putan kör 20 mm band. Å då det elastiska bandet till den gamla Balance XT-putan nu är helt bortplockad på den nya Balance XT2-putan, så bör X-TREEm-putan funka fullt ut på Balance XT2-selen.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#812580 Nu verkar den nya förlängningsplattan äntligen finnas på lager https://www.husqvarna.com/se/selar/forl ... =536253401

Och ja, den ska passa till både Balance XT och Balance XT2.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815681
1698166101_1000000278.jpg
1698166101_1000000279.jpg
Å så här ser förlängningsplattan ut, när den sitter monterad på röjselen!

Å den förlängningsplattan verkar räcka för min del, så att jag slipper förlänga själva axelremmarna denna gång. 👍

Däremot kan det bli aktuellt med andra ändringsjobb på selen för min del.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Rana Arham  
#819283 To ensure optimal compatibility and functionality, consider checking for any additional features or adjustments introduced in the new Balance XT2 pad that might enhance the overall user experience when using the X-TREEM pad.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

tobias.hagg  
#838601 Köpte precis en ny röjsåg 545FXT. Det står att den ska levereras med XT2 selen, men det är en XT i paketet.
Ni som testat XT2, är det värt att lägga energi på att få en sådan istället?

Känns som att Husqvarna vill bli av med gamla XT-selar då det inte går att köpa dom längre.
/Tobias

Avatar Fallback

Re: Husqvarna Balance XT2 - en ny röjsele

Lindveden  
#838603 Har 2 st xt2 selar. Funkar jättebra hittills,kört me Stihls x-treem sele tidigare som va lite av en besvikelse faktiskt.
Att tänka på den nya xt2 selen e att du får inte me dig nån liten ficka i höftbältet som du hade på den gamla,men det finns att köpa separat o sätta dit. Xt2 selen e ju byggd på hva huggarbälte så finessen e ju att man kan hänga dit lite olika detaljer som man vill ha i höftbältet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).