Komatsu 951 och John Deere 1910E
Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
Vad kör ni med för band?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in lör 31 jan 2009, 10:54#49403Vi ha eco-track på skotare och skördare. På skördarn håller banden bra men skotarn går sidostöden av och plator släpper i svetsen i kanterna, så är inte riktigt nöjda..
TS

lör 31 jan 2009, 11:16#49405vi kör med clark band på skotaren, håller riktigt bra, mycke material i dom
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
lör 31 jan 2009, 11:35#49410Vi har Olofsfors Eco-track till vår 921.1 vilket har funkat bra. Men jag har bl.a läst här i forumet att det är många som föredrar Clark, speciellt till skotare. De lär ha grövre material i länkarna samt bättre fastsättningar.
Till skördare så spelar det mindre roll vilket band du har, det blir förhållandevis korta sträckor man kör jämfört med skotare, men skulle jag ha en skotare som behövde skos om så skulle jag nog allvarligt fundera på Clark.
Till skördare så spelar det mindre roll vilket band du har, det blir förhållandevis korta sträckor man kör jämfört med skotare, men skulle jag ha en skotare som behövde skos om så skulle jag nog allvarligt fundera på Clark.
* 911.4/360.2 * 921.1/350.1 * 801.C/330.2+ACC*
Rikard Järvinen - Åland
Rikard Järvinen - Åland
lör 31 jan 2009, 20:05#49449Har ni haft banden länge?
Vet att på H20:n hos min förra arbetsgivare så reklamerades banden då dom inte var riktigt korekt svetsade mellan länk och plattan.
Själv kör jag med Eco track på vår 860.
Vet att på H20:n hos min förra arbetsgivare så reklamerades banden då dom inte var riktigt korekt svetsade mellan länk och plattan.
Själv kör jag med Eco track på vår 860.
Rottne H20 -07. Valmet 860.1 -05. Valmet 860.4 -10. John Deere 4850. JPM Maskintrailer.
lör 31 jan 2009, 20:22#49453Jag antar att du menar 24 mm terra light banden . De första ingick när vi byggde upp Pendo skördaren 98, det andra paret köptes 00 och låg på en Master skotare , och av dessa har vi två kvar , som ibland inte alltid ligger fram på 860. Som när den inhandlades 2002 skoddes med olovsfors eco track 24mm, som slets ner mycket snabbt 😡 Vi har inte haft några problem med Clark banden men de första bandlåsen från clark var bedrövliga, gick av nästan innan man monterat dem 😡
En BLÅ som dras av en RÖD 

sön 01 feb 2009, 13:13#49509Vi kör med clark på skotaren och med dagens priser så skulle inte jag köpa annat för dom är ganska mycket billigare plus att du får lika mycket timmar ur dom.
sön 01 feb 2009, 13:50#49513Ingen som har provat sk. canada band?
Den nyttigaste läxan livet lärt mej är att idioterna många gånger har rätt.
Winston Churchill
"When I die, I want to die like my grandfather--who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car"
Okänd
Winston Churchill
"When I die, I want to die like my grandfather--who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car"
Okänd
sön 01 feb 2009, 16:25#49519Du får ju ut mer timmar jämfört med olofsfors.
Rickard Eklund skrev:Vi kör med clark på skotaren och med dagens priser så skulle inte jag köpa annat för dom är ganska mycket billigare plus att du får lika mycket timmar ur dom.
sön 01 feb 2009, 21:51#49612Eco-of går säkerligen längre. Men Eco-track som vi körde med räckte ungefär ett år i bak på 1710an. Sen låg de på däcken mycket sämre än clark gör,vilket resulterade att det nöp in i sidorna på däcken och orsakade punktering.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).