Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Järnhäst älgtillsats

3 inlägg 1457 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Järnhäst älgtillsats

Arvid0  
#759851 Är det någon som har en tillsats till järnhästen att dra älg med? Vilken har ni? Vad är bra dåligt med den?



   TS
Avatar Fallback

Re: Järnhäst älgtillsats

torpöbo  
#759855 En järnhäst är ju ganska långsam. På myrarna i Norrland där jag jagar drar man med sexhjuling nu för tiden. Fram till att sexhjulingen köptes drogs älgarna med skoter i mellan 15 och 30 km/h över myren.

Om ni inte redan har en järnhäst dvs...

Användarvisningsbild

Re: Järnhäst älgtillsats

Arvid0  
#759857
torpöbo skrev:En järnhäst är ju ganska långsam. På myrarna i Norrland där jag jagar drar man med sexhjuling nu för tiden. Fram till att sexhjulingen köptes drogs älgarna med skoter i mellan 15 och 30 km/h över myren.

Om ni inte redan har en järnhäst dvs...


Jo vi har en järnhäst. Vi har haft fyrhjuling som ägdes av medlem men det blir alltid skevt att låna och hyra när något går sönder och att sätta rätt pris mm. Vi har relativt bra vägnät på marken så det blir inga långa sträckor. Dock kan de vara bergiga eller blöta...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).