Skogsmässor

Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 2022

6 inlägg 5639 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 2022

Torbjörn Johnsen  
#755513 Skogsmaskindagarna i Karlskoga gjorde konkurs efter att Coronapandemin satte stopp för 2020 års mässa. Nu är de tillbaka på (start)banan i Karlskogas gamla flygfält. Det innebär att vi har tre skogsmässor i södra halvan av landet i år under en intensiv försommarmånad. Det finns uppenbarligen ett stort uppdämt behov från företagen att träffa kunder IRL igen och vi får hoppas att deras kunder upplever detsamma.

Skogsmaskindagarna har en välfylld utställarlista men de större tillverkarna, som normalt brukar vara med i Karlskoga, är inte med i år. Undantaget är Logset som verkar satsa hårt på Sverigemarknaden 2022. Ni hittar utställarlistan här:
https://www.skogsmaskindagarna.se/for-b ... orteckning

Skogsforum kommer att besöka, plåta och skriva om vad vi hittar på mässan. Vi kan väl använda den här tråden för lite uppsnack och om vad vi hittar av intresse👍

Här hittar ni Skogsmaskindagarnas sajt med mer information.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 202

Torbjörn Johnsen  
#758453 I morgon är det dags för Skogsmaskindagarna i Karlskoga. Fredrik åker dit och bevakar för Skogsforum. Det ser ganska välfyllt ut på mässkartan och i utställarförteckningen även om de största tillverkarna inte är med. Gissar att det blir som i Emmaboda med Logset som är med och kanske Rottne via åf (Maskin Väst)?

Ni som besöker kan väl lägga upp lite bilder här i tråden👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 202

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758473 Har tänkt mig dit. Brukar vara ett professionellt stuk på den mässan. Inga tröga bonngubbar som gillar att åka på bussresa när hembygdsföreningen bjuder. Risk för skyfall bara.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 202

Robertberg  
#758476
Skogsola skrev:Har tänkt mig dit. Brukar vara ett professionellt stuk på den mässan. Inga tröga bonngubbar som gillar att åka på bussresa när hembygdsföreningen bjuder. Risk för skyfall bara.


Helt rätt, farsan ska inte dit i år 👍

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 202

tallen100  
#758508 🤣🤣😂

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna i Karlskoga återuppstår 20-21 maj 202

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758512
1653066340_img_20220520_104051.jpg


Detta har jag aldrig sett förut.
Bala Agri-Vreten
(eller ja, inte i den prisklassen iaf)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).