Motorsåg och handhållet

Jonsered 451E-EV koppling

1 inlägg 1292 visningar Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Jonsered 451E-EV koppling

Vante  
1645134501_257278.jpg
$matches[2]
Hej undrar var man kan få tag till gamla sågen gamla nummer är på s
Komplett slungvikt del 4540004 den trasiga är 4543002 de gamla Jonsered nummer sedan fans Elektrolux 504 54 30 02 har extra vikter och fjäder kopplingstrumma drivhjul den är liknar Huskvarna 55 koppling men den är ju gängad här är konkil går modifiera men har inte lust göra så av en HVA koppling.
Har köpt på Tradera lösa vikter till Jonsered 451E-EV är anars total renoverad blev lite extra delar förgasaren svänghjul med värme generator och svänghjul tändning koppling vikter fjädrar kopplinstrummor 78 mm drivhjul start fjäder och linhjul de har det med tiden blivit till kollade nyare kopplingar men då för den mindre koppling på min andra såg Jonsered 450 borde gå med rätt baklänges gänga diameter till den de som håller på med korsa delar borde veta till den fungerar ersätta med men det är en annan såg mer slit reservdelar jag använder ju de här sågarna utom Mac 10 skulle blivit plank kaps verk av med den.

Får se vad hittar på koppling är 78 mm utvändigt och 75 mm invändigt de är slung vikter få till rätt kalibrerad om Kina 3 slungs är nog bäst modifiera det som är mest lika.
Blir nog se vad kann göra av en HVA 50 serie koppling har ju svarv och svets och gamla biten kvar kanske går bara göra kilspår får se äller Tradera någon säljer den nos delen.

Mvh Vante

TS
Husqvarna motorsågar
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm slirskydd
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).