Arbetskläder för skogen

Tips röjbyxa?

7 inlägg 5305 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips röjbyxa?

forest.  
#720253 Tips på märke och modell av röjbyxa och vilka som inte håller måttet?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips röjbyxa?

JensSkoog  
#720262
forest. skrev:Tips på märke och modell av röjbyxa och vilka som inte håller måttet?

Stihl har kommit med en röjbyxa nu, TriProtect FS, som jag är mycket förnöjd med.
Tidigare röjbyxor från dom, var dårliga, enligt mig, eftersom de inte höll i sömmar och gav dårlig skydd för benen. Den här är passelig tjock och ger skydd emot det som kommer flygande när jag röjer gräs och sly, och jag har inte mådd illa i värmen i den.

Avatar Fallback

Re: Tips röjbyxa?

hfab  
#720287
JensSkoog skrev:
forest. skrev:Tips på märke och modell av röjbyxa och vilka som inte håller måttet?

Stihl har kommit med en röjbyxa nu, TriProtect FS, som jag är mycket förnöjd med.
Tidigare röjbyxor från dom, var dårliga, enligt mig, eftersom de inte höll i sömmar och gav dårlig skydd för benen. Den här är passelig tjock och ger skydd emot det som kommer flygande när jag röjer gräs och sly, och jag har inte mådd illa i värmen i den.

Håller med Jens!
Riktigt bra byxor. Går att köpa till extra skydd för benen, och bra hängslen.
Haft mina i minst 5 år

Användarvisningsbild

Re: Tips röjbyxa?

Skogsjacke  
#720362 Jag har Husqvarnas röjbyxa och dom tycker jag är bra , dom har bra ventilation bakom låren . Jag är nu inne på mitt andra par , inte heller nåt problem med dåliga sömmar .

Användarvisningsbild

Re: Tips röjbyxa?

Luddfot  
#720819 Använder Husqvarnas modell under höst/vinter/vår, de är stryktåliga och sköna att jobba i men alldeles för tjocka och varma på sommaren. Fortfarande som nya efter ett par års nästintill heltidsanvändning.
Har Oregons tunna byxor på sommaren, de har hållit ett par år nu, förvånansvärt bra. Dock ingen vettig ficka på dem.
Inget av paren håller för väta. 🌲 🌲

Avatar Fallback

Re: Tips röjbyxa?

forest.  
#720853
Luddfot skrev:Använder Husqvarnas modell under höst/vinter/vår, de är stryktåliga och sköna att jobba i men alldeles för tjocka och varma på sommaren. Fortfarande som nya efter ett par års nästintill heltidsanvändning.
Har Oregons tunna byxor på sommaren, de har hållit ett par år nu, förvånansvärt bra. Dock ingen vettig ficka på dem.
Inget av paren håller för väta. 🌲 🌲

vad heter modellen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips röjbyxa?

forest.  
#720854
Skogsjacke skrev:Jag har Husqvarnas röjbyxa och dom tycker jag är bra , dom har bra ventilation bakom låren . Jag är nu inne på mitt andra par , inte heller nåt problem med dåliga sömmar .

Vad är det för modell?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).