Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Terri får nya ägare

1 inlägg 1554 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Terri får nya ägare

Torbjörn Johnsen  
#707251 Företaget Alfing i Älmhut som tillverkar Terri skogsmaskiner har fått nya ägare. Det Jönköpingsbaserade investmentbolaget Inev AB tog över Alfing och Terri den 24 mars i år. Inevs Vd Per Rodert har tidigare bl a varit Vd för sågverkskoncernen Rörvik som nu är borta. Säljare är Alfings båda ägare Hans & Kerstin Johansson.

Enligt pressmeddelande idag sker inga operativa förändringar för Terris del utan tidigare delägaren Hans Johansson blir kvar:
Hans Johansson kommer att fortsätta vara verksam i företaget och ska ansvara för försäljningen i Terri.
– Det här nya kapitlet känns väldigt spännande. Jag tycker personligen att det ska bli väldigt kul att jobba tätt tillsammans med Inev för att vidareutveckla Alfing och få företaget att växa ännu mer, säger Hans Johansson.


Här finns en artikel på skogsforum med mer info om Alfing i Älmhult AB: Terri - Småländsk maskintillverkare med muskler



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).