Motorsåg och handhållet

Echo motorsåg

45 inlägg 13020 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Echo motorsåg

Miche1  
#704243 Har scrollat igenom så gott jag kan men inte hittat något som påvisa om echo har någon modell
som kan kliva in i semi/proffs avdelningen.
Vet att det skiljer mot husqvarna o stihl men finns det någon som har arbetat med den som kan ge mej lite input.
Ska användas för fällning av olika bestånd men ska gå hårt så tänkte det kanske finns en outsider bland modellerna.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Echo motorsåg

ulfgustav  
#704251 Känner inte till hela programmet, men köpte en liten smidig ECHO-såg för 3 år sedan och är väldigt nöjd med den, 5 års garanti

Avatar Fallback

Re: Echo motorsåg

axwell  
#704257 Kollade på Ariens men det var en stökig sida med googleöversättningar som styrskena (svärd !).

Hittade bla denna på Svensmaskin, en 50 cc med acceptabel vikt (4,7 kg), finns även med handtagsvärme men då 2 hg tyngre.
https://www.skogsverktyg.se/maskiner-ti ... ors-g.html

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Miche1  
#704264 Jag hitta här nånstans att Torbjörn har provat echo sågar i februari men kommer inte ihåg om det var ett test för dom??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Torbjörn Johnsen  
#704304 Jag har testat några Echosågar och det kommer reportage o video under den här veckan hoppas jag👍

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Torbjörn Johnsen  
#704305 Bl a en 50 cc 501 SX som länkades till tidigare i tråden.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Miche1  
#704315 Tackar för det... visste väl att jag hade sett något om det här.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Klyv Bixby  
#704323 Är den stora fällsågen (den som är i reklambannern) oxå med i testet?

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Williamm  
#704337
Klyv Bixby skrev:Är den stora fällsågen (den som är i reklambannern) oxå med i testet?

Den är troligen med i ett separat test.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704360 Jag provade några Echo flr nåt år sen och minns jag gillade 620sx skarpt.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704361 Skrev nåt om det här men hittar inte det.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#704362 Ojdå.. 2016 var det..
Echo.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Torbjörn Johnsen  
#704365
Klyv Bixby skrev:Är den stora fällsågen (den som är i reklambannern) oxå med i testet?


Ja, Fredrik har haft den ute hos proffshuggare och det kommer snart video/artikel om den också.

Användarvisningsbild

Re: Echo motorsåg

Tallskog  
#704390 Det finns en 40cc såg, CS-390ESX som är klart intressant för den som vill ha riktigt bra mindre såg. Det vore intressant att se ett test med den.

Avatar Fallback

Re: Echo motorsåg

axwell  
#704397
Tallskog skrev:Det finns en 40cc såg, CS-390ESX som är klart intressant för den som vill ha riktigt bra mindre såg. Det vore intressant att se ett test med den.


Olika bud om vad den väger, 5,0 eller 4,5 kg som länken här säger.
Lika dyr som 50 cc-sågen och kanske tyngre men om 4,5 kg stämmer så är den intressant.
https://www.skogsverktyg.se/maskiner-ti ... ors-g.html

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).