Fellan skrev:Arvid0
Ja jag har hört att det inte är så himla svårt att själv kolla och banka, men jag är helt lost när det kommer till pickuper. ”Vanliga personbilar” är mer min grej.. Om det är så att jag skulle åka och titta på en begagnad pickis hos en privatperson, vad skulle du säga är det allra viktigaste att tänka på då? Jag vet ju att man får skylla sig själv om man köper grejer från privatpersoner om det skulle skita sig.. men om du har några tips kanske? tusentack för svar!!
masyngel skrev:När jag letade pickis 2008, tittade jag på alla, Toyota, mistubisti, Nissan och Ford.
Provade en beg, Nissan med 3k på mätaren, rapp karaktär och treans vxl som tjurade.
Det blev en Ford ranger med 700 mil på mätaren, fullutrustad, skön karaktär. För samma pris som betydligt mer använda Nissan eller Mitsubishi.
Den är en stridsvagn, har den överlevt 22k mil inklusive en voltning i händerna på mitt x, så överlever den allt.
Arvid0 skrev:masyngel skrev:När jag letade pickis 2008, tittade jag på alla, Toyota, mistubisti, Nissan och Ford.
Provade en beg, Nissan med 3k på mätaren, rapp karaktär och treans vxl som tjurade.
Det blev en Ford ranger med 700 mil på mätaren, fullutrustad, skön karaktär. För samma pris som betydligt mer använda Nissan eller Mitsubishi.
Den är en stridsvagn, har den överlevt 22k mil inklusive en voltning i händerna på mitt x, så överlever den allt.
Är det Forden och Mazdan som är "samma"?