Skördare

Rottne 2000 med grangärde 828 och Logmate M4, problem...

2 inlägg 1869 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne 2000 med grangärde 828 och Logmate M4, problem...

Ljursken  
#685378
1607532149_20201018_113635.jpg
Hej.
Har fått ett par problem med lill-skördaren. Är en Rottne 2000 från -92. Datorn till aggregatet, en Logmate M4 hade stämplat ut en dag när jag startade maskin. Verkar gå igång men kommer inget på dispalyen, blir bara några streck (enligt bild). Funktionerna i aggregatet är också helt döda. Kran och maskin går som de skall. Någon som har några idéer eller har varit ute för liknande? Väldigt intresserad också om någon vet någon som håller på med och kan just dessa Logmate M4?
Sedan verkar det som maskinen för tillfället är bara bakhjulsdriven (eller snarare ett av bakhjulen...) Denna maskinen saknar vredet för 2/4 WD under stolen, så jag förmodar den bör vara konstant 4WD egentligen. Tar tacksamt emot tips och idéer som sagt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2000 med grangärde 828 och Logmate M4, problem...

skogsBG  
#685537 Hej !
Jag har en Rottne 2002 och den är rätt lik 2000 . Det är inte ovanligt att en del funktioner är frånvarande vid uppstart . Ibland kan det räcka med att maskinen får gå varm och ladda upp batteriet och sen göra en omstart för att det ska fungera.
Har du ett kretskort brevid höger vad och lyser dioderna på det ? Om inte kan det bero på glapp i relä/säkringsskåpet .
Det finns nog olika inkoppling av 4wd . På min är det en vippbrytare framme till höger .
/ Bertil

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).