fre 19 jun 2020, 14:25#651177Nja ska nog hellre hoppas pĂ„ att det inte blir skilsmĂ€ssa... đ„ En del blir sur och griniga för att man inte fĂ„r sin vilja igenom, medans jag hellre stannar hemma och Ă€ter gott, dricker gott och lĂ„ter ungarna bada och leka som de vill, kanske bygger en midsommarstĂ„ng....
Jag ska dÄ Àta sill och ungarna fÄ mat och efterrÀtt, hÀr Àr det ingen som lÀgger nÄgon större vikt i detta beteende frÄn frun, bara dumt.
Nu blir det sill, gubbröra, köttbullar, prinskorv, matjesill, strömming mm. Tar en iskall alkoholfri öl och borrar ner skallen sÄ blir det nog rabarberpaj efterÄt ocksÄ.
fre 19 jun 2020, 15:04#651183Glad midsommar alla ! Vi har avverkat en midsommarlunch med egen fÀrskpotatis och lite inlagd Brantevikssill med tillbehör. Det blir grillat i kvÀll och i morgon kör vi den oundgÀngliga matjessillen.
totte skrev:Glad midsommar alla ! Vi har avverkat en midsommarlunch med egen fÀrskpotatis och lite inlagd Brantevikssill med tillbehör. Det blir grillat i kvÀll och i morgon kör vi den oundgÀngliga matjessillen.
Visst Ă€r det god sill det dĂ€r totte? Brantevik... Köpte en burk tidigare i Ă„r och oj oj...mums.. đ
fre 19 jun 2020, 15:33#651189Trevlig midsommer til alla Svenskar. đ HĂ€r i Norge firar vi forfarandet pĂ„ dagen(23/6) som er pĂ„ tirsdag, Sankthans som det kallas hĂ€r.
totte skrev:Glad midsommar alla ! Vi har avverkat en midsommarlunch med egen fÀrskpotatis och lite inlagd Brantevikssill med tillbehör. Det blir grillat i kvÀll och i morgon kör vi den oundgÀngliga matjessillen.
Visst Ă€r det god sill det dĂ€r totte? Brantevik... Köpte en burk tidigare i Ă„r och oj oj...mums.. đ
Den bÀsta av all inlagd tycker jag! SÄ den finns dÀr uppÄt ocksÄ numera, hÀr köper vi den i lösvikt över disk i de bÀttre affÀrerna.
fre 19 jun 2020, 16:46#651195Jag instĂ€mmer i hĂ€lsningarna. Nu Ă„ker vildsvinet pĂ„ grillen, SĂ„ om en stund vankas det kvĂ€llsmat.! đœ Ha det gĂŽtt! Mvh Kippen
De som tror de vet bĂ€st, Ă€r en riktig plĂ„ga för oss som VET BĂTTRE
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).