En WoodMizer LT 15 med SW10 datamåttställare och en extra rälssektion på 1,95 meter.
Sågen är cirka ett år, och sparsamt använd. Det var på vippen att jag skulle köpt en splitterny såg, så det var nog lite tur att den här dök upp.
Nu är det att börja få till ett fundament som jag kan plocka upp sågen på. Eller, först måste frontlastaren på traktorn fixas så att jag får ner såghuvudet från flaket.
Tänkte bygga ett fundament med 150x150mm träbalkar, såhär till att börja med. Vill inte börja med att göra en "permanent" sågplats, då jag inte riktigt har kläm på hur logistiken och materialflödet borde lösas på det bästa sättet. Jag pysslar för det mesta ensam, så vill därmed gärna ha så lindriga arbetsmoment som möjligt. Visst, det här är en hobby med en (förhoppningsvis) stor nytta, men det fråntar ju inte att man kan ordna det lite smidigt för sig.
De första stockarna är kapade och väntar i skogen på hemkörning. Så vem vet, kanske det ännu blir lite bakar o bräder nån dag!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto