Arbetskläder för skogen

Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

9 inlägg 7620 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Faun  
#599199 Jag vill ha så mycket dämpning som möjligt på hörselskydden och har en Husqvarna Technical hjälm.

I annan tråd föreslogs att man kunde byta ut skydden till 3M PELTOR OPTIME II.

När jag tittar på hur hjälmfästena ser ut så verkar de vara olika de so sitter på Technical hjälmen.

Passar lösa Peltor hörselskydd till de befintliga fästena på Technical hjälmen eller är det så att man behöver skruva av de gamla innan man fäster nya?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599200 Jag bytte nyss på min hjälm, till Peltor WS Alert XPI. Det var två varianter av hjälmfäste med i förpackningen. Men dom som satt monterad från början var det bara att haka dit på Technical hjälmen.

Användarvisningsbild

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Camaro1969  
#599315
0470 skrev:Jag bytte nyss på min hjälm, till Peltor WS Alert XPI. Det var två varianter av hjälmfäste med i förpackningen. Men dom som satt monterad från början var det bara att haka dit på Technical hjälmen.


köpte du alert xpi anpassad för hjälmfäste då?

jag fick då inga fästen med då jag köpte de "vanliga" lurarna, alltså med hjässbygel eller vad de kallas=)

Avatar Fallback

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

quaker  
#599330 Här finns lite mer skrivet om hjälmen och även Peltor konvertering tas upp på sidan 2 i tråden.
Husqvarna hjälm technical (och hjälmlampa)

Husqvarna hjälm technical (och hjälmlampa)

Användarvisningsbild

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Camaro1969  
#599343 vart inge klokare=)

ser ut som de (Peltor Z3N) kanske passar om man köper peltorkåpor för hjälmmontage?

Användarvisningsbild

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599373 Jag köpte Peltor med hjälmfäste.
Bara att klicka fast på Technical hjälmen.

Avatar Fallback

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Sture Andersson  
#599462 Har en Husqvarna Technical hjälm och tyckte hörselskydden var bedrövligt dåliga ,av en händelse kom jag på att jag hadde en jobbarhjälm liggande med peltors bästa hörselskydd dom med röda ringen på .
Och prova om det gick flytta över dom ,var inga problem ,på några minuter var dom på ,och hjälmen blev som ny .

Användarvisningsbild

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Faun  
#599464 Det måste ha varit Peltor Optime III.

Passade de utan att du behöver byta fästena i hjälmen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta hörselskydd På Husqvarna Technical hjälm

Sture Andersson  
#599470
Faun skrev:Det måste ha varit Peltor Optime III.

Passade de utan att du behöver byta fästena i hjälmen?

Flyta över hela hörselskydden med fäste och allt ,sitter fast i ett spår i hjälmen .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).