Logistik, Transport

Hur väljer man?

3 inlägg 3827 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur väljer man?

valmetvaltra365  
#565647 Hej!
Har studerat broschyrer och varit på maskinvisningar för jag ska köpa mig en ny traktor för småskaligt skogsbruk bl a.
Valet står mellan en Ferguson 4707 eller en Valtra A 74. Båda har samma motorer, samma shassi, likartad markfrigång, och Ferguson väger 380 kg mera. Annars förefaller de vara likvärdiga utom att Ferguson blir billigare när man vill ha släpvagnsbroms. Ferguson ca 25 000 kr lägre pris. Samma vändradie också. Kanske Ferguson har bättre historia av tillverkning och kanske bättre service i Sverige?
Vänligen
Mycket förvirrad och frågande!! :-)



   TS
Avatar Fallback

Re: Hur väljer man?

källefall8  
#565652 Tror inte de e nån större skillnad mellan dessa två, hur är det med att vända stolen i MF förresten?Personligen tycker jag inte att nya a-serien ser nåt vidare ut för skogen, den har bla 10cm sämre markfrigång jmf med den tidigare, bli ju samma för MF då. Viktigt kan ju oxå vara närhet till service.

Användarvisningsbild

Re: Hur väljer man?

JohannesG  
#565712 Hur de ser ut i hytten har jag mycket dålig koll på.

Men 380kg extra är sällan fel.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).