Skogsmässor

Europamästerskap i skog 2019 - Svenljunga 24 maj

3 inlägg 3522 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Europamästerskap i skog 2019 - Svenljunga 24 maj

Fredrik Reuter  
#562475 Naturbruksgymnasiet i Svenljunga är i år värdar för Europamästerskapet i skog, en tävling som går av stapeln 24 - 25 maj på skolan i Svenljunga. Det är 18:e upplagan av tävlingen som består av två huvuddelar; ett kunskapsprov och ett praktiskt prov, främst med motorsåg. Deltagarna i tävlingen kommer från i princip hela Europa och givetvis inkl Sverige.

I samband med tävlingsdagarna så har också skolan anordnat en skogsmässa och andra kringarrangemang, det är som bäddat för två trevliga dagar alltså.

Här kan du läsa mer om tävlingen och evenemanget: https://www.vgregion.se/f/naturbruk/ovrigt/em-i-skog/



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Europamästerskap i skog 2019 - Svenljunga 24 maj

Torbjörn Johnsen  
#567729 Idag är första dagen på EM i skog i Svenljunga. För er som bor i närheten kan det vara väl värt ett besök eftersom det även finns lite utställare på plats. Jag tänkter åka dit och kolla lite på ungdomarna när de tävlar. Nån mer som ska dit?

Användarvisningsbild

Re: Europamästerskap i skog 2019 - Svenljunga 24 maj

Torbjörn Johnsen  
#568316 Här kommer lite bilder från EM i Skog i Svenljunga nu i helgen. Det var regnigt och svalt på fredag men stämningen verkade god bland alla tävlande. Elever från hela Europa.

Österrike vann både herr och damklassen i lagtävlingen. I den individuella tävlingen gick guldet till Slovenien i damklassen och till Italien i herrklassen. Bästa nordiska prestation stod de norska tjejerna för som tog silver och brons i de individuella resultaten och som silvermedaljör i damernas lagtävling. Det svenska herrlaget från Svenljunga kom på 13:e plats.

Läs hela resultatlistan här.

Här finns lite bilder och ett kort filmklipp från fredagen. Tyvärr var det inget bra video-väder...


 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).