lör 16 mar 2019, 20:53#557103Min Husqvarna 346XPG NE går inte längre att stänga av med stoppknappen. Jag fick dra chocken för att stanna motorn. Jag hann inte felsöka idag men jag ska ta en titt imorgon. Har ni några tips på vad jag kan börja med att kolla?
Motorsåg och handhållet
Kan inte stänga av motorn 346XPG NE
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 16 mar 2019, 21:23#557118Kabelbrott precis och så kolla lite extra på kabelskon som går in i stoppknappen, efter ett tag kan dessa bli lite glappa.
Lika att de ramlar därifrån ibland.
Har även varit med om att kabeln varit av vid spolen.
Lycka till.
Lika att de ramlar därifrån ibland.
Har även varit med om att kabeln varit av vid spolen.
Lycka till.
lör 16 mar 2019, 21:40#557131Kabelbrott är vanligast fel men har sett då felet sitter i spolens krets. Väldans ovanligt men ändå.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
sön 17 mar 2019, 18:08#557367Har haft ett liknande problem fast med en Hva röjsåg 345. Motorblocket var spruckit och ingen jordning skedde och motorn gick inte att stänga av. Motorn gick dock att starta.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Hva 3120XP, Hva 560XP, Hva 550XPG Mk II, Hva 536LiXP (4,2Ah), 536LiPT5, Stihl FS 460 C-EMK, Polaris Ranger 570 HD (2014), Kranman T1100/VK1100
J-red CS2149, Hva 18Rl, Hva 235R, Hva 136 Li C (4,2Ah)
J-red CS2149, Hva 18Rl, Hva 235R, Hva 136 Li C (4,2Ah)
sön 17 mar 2019, 19:44#557387Tack för tipsen! Efter jag lossat kåpan såg jag direkt vad som hänt. En kabelsko hade lossnat. Lätt fixat 😊
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
sön 17 mar 2019, 20:25#557402Händer det igen, sätt in en mejsel och Bend ut käftarna lite på kabelskon...då sitter den bra sen...
tis 09 maj 2023, 16:34#800830
Haft liknande problem med min Husqvarna 445XP, fast bara vid två olika tillfällen då motorn inte gått att stänga av med stoppknappen, utan måste dra i choken för att stänga av motorn. Fungerar som vanligt sen efter lite rengöring med tryckluft. Misstänker att något skit då satt sig i vägen som förhindrar kortslutning.
Gustav1 skrev:Min Husqvarna 346XPG NE går inte längre att stänga av med stoppknappen. Jag fick dra chocken för att stanna motorn. Jag hann inte felsöka idag men jag ska ta en titt imorgon. Har ni några tips på vad jag kan börja med att kolla?
Haft liknande problem med min Husqvarna 445XP, fast bara vid två olika tillfällen då motorn inte gått att stänga av med stoppknappen, utan måste dra i choken för att stänga av motorn. Fungerar som vanligt sen efter lite rengöring med tryckluft. Misstänker att något skit då satt sig i vägen som förhindrar kortslutning.
tis 09 maj 2023, 20:10#800839Prova med att spruta 5-56 på och runt stoppknappen, troligtvis oxid.
Extraljusen slutade fungera på frugans bil, enkel felsökning - säkringen trasig i relä - nej endast oxid - 5-56, sedan var detta problem löst.
Extraljusen slutade fungera på frugans bil, enkel felsökning - säkringen trasig i relä - nej endast oxid - 5-56, sedan var detta problem löst.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).