Friluftsliv, Naturturism

Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

10 inlägg 9743 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Oden  
#554849 Fick en tokig tanke efter sett farmen här på kvällen. E detta vad folk vill ha? Varför inte göra affär på det? Mina förutsättningar.

Gammal traktor. Check
Gammal gård. Check
Långt ifrån mänsklig aktivitet. Check
Arbetsuppgifter för all framtid. Check

Skämt åsido sett folk som strävar efter slippa stress o mobiler. Varför inte erbjuda det om de vill det :mrgreen:
Bara de betalar!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Torbjörn Johnsen  
#554868 Tror du är nåt på spåret där @Oden :-bd Vi ser inte skogen för alla träd! Bara att casha in :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Norrtälje  
#554870 Ogräs som behövs rensas och fasader som behövs målas i all ära men jag tänker att du måste ge folk lite mer mening och kanske en gnutta spänning? Farmen är socialt intressant och ett stort miljöombyte likt att resa, det är också en tävling och en tv-produktion med ett inslag av kändisskap och att bli sedd.

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

tallen100  
#554872 Tror nog dom flesta "farmarna" har prispengarna och ett visst ev kändisskap som en ganska stor drivkraft, sen har dom väl även någon form av lön medans dom är där och tävlar.

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Oden  
#554886 Strävar inte efter att ha folk drällande på markerna. Men något jag tidigare snuddat vid i mina funderingar efter att ha läst om liknande ting. Att smälla upp ett mindre hus typ 15 kvm friggebod alt attefallare mitt ute i skogen. Ingen el inget rinnande vatten. Utan vedspis utedass o fotogenlampor osv... Målgruppen skulle nog vara sönderstressade människor :mrgreen: Det jag kan erbjuda är tystnaden björn o varg runt knuten o dålig mobiltäckning :-bd .

   TS
Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

sveakatten  
#554893 Ser ut som du tar efter Ulf1. :-bd

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Avslutat-02  
#554894 Låter som en upplevelse ungefär som pistvakt....

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Norrtälje  
#554925
Oden skrev:Målgruppen skulle nog vara sönderstressade människor :mrgreen:


Inte kunna duscha, laga varm mat eller se någonting, knappt varmt inomhus..nej säger jag som nollåtta!
För att försöka få fram min poäng så måste du som husbonde stå för resurser och lite ledning, kanske att låta folk få skörda sin egen mat (från jorden du tillrett) och hugga ved (från torra kubbar du tillrett) till matlagning, värme och kanske en bastu är en lagom början.

Användarvisningsbild

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Vande  
#593281 Jag tror många längtar tillbaka till en dröm, om någonting odefinierat - behövt. En längtan till ursprung, och någonting genuint i tillvaron. Jag köpte en gård med 6-8 bostugor eller lätta projekt, i klump. Jag ser det du stävja undrar över, som ett behov. Jag ser människors vilsenhet, i vardagen, en tanke med mitt köp av gård är att kanske utnyttja/ den längtan, åtminstone halvårsvis, bjuda folk på natur, djur och avskildhet. Med närhet till havsbad, och allt det där moderna. En reträttplats, från stress och krav. ..jag har köpt mark och gård 1,5 mil från paradisstränder. Helt utan "behov" av att få det att gå ihop. Allt är betalt Cash.

Avatar Fallback

Re: Naturupplevelser a la Na naturelle=Farmen

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#593316 Samarbetar med en kille som driver turistverksamhet på sånt sätt. Tält som är lyxiga och innehåller allt. Riktiga sängar och riktiga matlagningsmöjligheter. På fina och avskilda platser. Har blivit väldigt populärt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).