Sågverk (mindre)

Jindra Vertical

9 inlägg 7434 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jindra Vertical

johan eriksson  
#521107 Blev erbjuden att köpa ett sågverk av för mig okänt fabrikat, Jindra Vertical, hittar ingen info om det på nätet över huvudtaget. Det som är lite konstigt är att det är ett vertikalt svärd. Varningsskyltarna var på Polska eller Tjeckiska vad jag kunde förstå.
Rälsgående sågverk, totalt 8m långt.
Någon här inne som har någon erfarenhet?

1534070809_caa8498b-cf4e-43d1-a115-458ad70e54b3.jpeg


1534070810_bcb87ec1-b543-4b7e-8e5c-9489b159f2dc.jpeg


1534070809_e716e499-ab0c-4f5c-ae2c-eb517a4ca1cc.jpeg




   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Jindra Vertical

bgl  
#521127 Sök på Woodcraft JVS, verkar dock bli en massa annat också!

Användarvisningsbild

Re: Jindra Vertical

johan eriksson  
#521181 Har provat att söka igen, enda jag hittar är ett nummer på en SMP provning och en herre i Alboga som har haft en. Kanske är jag som har otur.
Finns här någon som har SMP 3381?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jindra Vertical

DanielDuchon  
#529907 Hehe, hur gick det? :d Jag kan säkert annars svara på lite frågor kring JVS då det var jag, min mamma och herr Josef Jindra själv som drev Woodcraft på 90-talet.
/Mvh Daniel

Användarvisningsbild

Re: Jindra Vertical

johan eriksson  
#532314 Hej Daniel.
Hittade ingen mer info om det, och har inte köpt det heller, men tror att det fortfarande står kvar hos ägaren.
Har du kvar någon broschyr eller bruksanvisning hade det varit kul att ta del av.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jindra Vertical

Manne E  
#554238 Hejsan, jag köpte ett sånt i höstas. Jag har inte provkört det ännu, eftersom jag inte fick med nån sågkedja.
Nån som vet hur många länkar det ska vara på kedjan?
Nya svärd hittade jag hos oregon.
Den tidigare ägaren verkade ha sågat en del med det så borde väl gå att få och fungera.
Längdmatningen med nån gummitrissa känns som den kan krångla, så man får nog putta för hand.
Om du har nån mer info om den Daniel, så är jag intresserad.

Mvh Manne

Användarvisningsbild

Re: Jindra Verticalsågkedja

berntlennart  
#633719 Sågkedjan ska vara Oregon 72rd 3/8" !!! Jag byggde ett eget sågverk i mitten på 90 talet och hade som förlaga det sågverk som du har . Originalet hette då minisågverk jvs vertikalsystem Korsberga mekaniska AB 570 10 Korsberga . Jag kör fortfarande mitt sågverk med mitt eget sågverk . Har broschyrer på originalet . Mvh ! Lennart Johansson 070 582924

Avatar Fallback

Re: Jindra Vertical

Bosse1  
#633761 https://hosting.devo.se/smp/

Det kom fram nån såg när man sökte 3381.
Oj, gammal den här tråden :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jindra Vertical

Dan123  
#691866 Tjena,
Har du fortfarande någon broschyr Lennart?
Precis köpt ett sånt sågverk men hittar knappt någon info om det.
Mvh Dan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).