Skogsmiljö och Trädlära

Skogsstyrelsens chef får sparken

6 inlägg 3546 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsstyrelsens chef får sparken

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34717 Det blir väl ingen ändring av styret men Enander har inte tilltalat mig!
http://www.corren.se/archive/2008/9/4/j ... mqfzqz.xml



   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#34720 Hej,
Det var snabbt jobbat Röjkvist!
Kan inte uttala mig nåt om ärendet med riksrevisionen och ev anledning.
Ska dock bli spännande att se om SS ändrar karaktär med ny ledare.

Sedan är det väl som vanligt;
1. Är riksrevisionens kritik den egentliga anledningen till entledigande?
2. Sparkad från tjänsten som GD för SS, och vidare som GD på regeringskansliet, snyggt jobbat!

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34799 Det var inte en dag för tidigt. Hoppas det kommer en efterträdare med skogskompetens.

Användarvisningsbild

Re:

Skogshuggarn  
#43900
Famag skrev:Det var inte en dag för tidigt. Hoppas det kommer en efterträdare med skogskompetens.


Saxat:

Ny tillfällig chef blir Lena Häll Eriksson, från Norrköping. Hon var tidigare Kriminalvårdsstyrelsens chef men tvingades gå efter alla rymningar sommaren 2004. ?Genom Lena Häll Erikssons tillträde tillförs Skogsstyrelsen god ekonomisk kompetens och stor erfarenhet av myndighetsledning. Detta gör henne väl lämpad att arbeta med att åtgärda de brister som finns med Skogsstyrelsens ekonomi?, skriver jordbruksminister Eskil Erlandsson i ett pressmeddelande.

Wikipedia,,,,,

Lena Häll Eriksson, född 20 september 1949, är en svensk socionom, ämbetsman och socialdemokratisk politiker.

Häll Eriksson var socialchef i Finspångs kommun 1985-1988 och arbetade därefter under många år på Invandrarverket (nuvarande Migrationsverket), bland annat som avdelningschef 1988-1994 och generaldirektör 1996-2003. Åren 1994-1996 var hon socialdemokratisk statssekreterare i arbetsmarknadsdepartementet. I juni 2003 efterträdde hon Bertel Österdahl som generaldirektör för Kriminalvårdsstyrelsen. Hon tvingades dock avgå från denna post natten den 24 september 2004 efter att flera uppmärksammade rymningar och fritagningar från svenska anstalter inträffat under sommaren och hösten samma år.

Häll Eriksson har därefter varit generaldirektör i justitiedepartementet och bland annat haft uppdrag som tillfällig kanslichef på Sametinget 2005, styrelseledamot i Integrationsverket och från september 2008 som tillförordnad generaldirektör för Skogsstyrelsen.


:-?

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsens chef får sparken

masterchief  
#43901 Det där var en gedigen skoglig bakgrund :???:

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsens chef får sparken

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43955 Ja a vad ska man säga, politikerna eller korparna verkar inte hacka ögonen ur varandra.
Det är nonchalant av Erlandsson att inte leta kompetens i ställe för gamla politiska meriter.
Kommer ni i håg den där Irrhammar på Jordbruksverket, som sköt de o märkta kossorna trots att de inte var med i EU:s bidragskarusell.
Irrhammar tillsatte GÖRAN han som alla LRF pampar verkar vilja vara kompis med numera.
Göran Persson hade i alla fall stupsäkert klart för sig att Irrhammar som var C politiker var ett klantarsel.
Och utnämningen av henne skulle ge bönderna en knäpp på näsan. Så blev det också.
Tveksam till att Erlandsson har den framförhållningen i sina val.
Nåja jag ska vara lite positiv som avslut, det blev ingen från miljöpartiet i alla fall.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).