Föryngring

Hämmar Trico fotosyntes?

3 inlägg 3809 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hämmar Trico fotosyntes?

LarsTirén  
#514711 Håller på plantera ett mindre bestånd med tall (inte mer än 400 plant) och funderade om jag skulle behandla plantorna med Trico på en gång när jag är på plats. Men visst borde det hämma fotosyntesen när man täcker barren? Vad tror ni?

Brukar ni behandla plantorna första året? Har inte provat något annat skydd mot betning än fårull hittills.



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Hämmar Trico fotosyntes?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514760 Behandla inte förens plantan har växt klart för säsongen. Även om kvarvarande säsong är kort så kommer du få ett nytt toppskott som i så fall blir oskyddat om du behandlar nu.

Avatar Fallback

Re: Hämmar Trico fotosyntes?

uffejohan  
#514768 Jag brukar spruta i slutet av augusti och Trico’n sitter fortfarande på de gamla skotten. Plantorna skjuter skott som attan så jag kan inte märka någon skillnad på behandlade och obehandlade plantor. Var bara noga med att det är ordentligt torrt när du sprutar, då fastnar medlet bättre.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar