Bilar

Vilken SUV?

16 inlägg 10701 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken SUV?

forest.  
#508373 Någon som kör med SUV i jobbet och även i övrigt?
i såfall vad för märken?
eller åker ni runt i pickuper?
Kollade på ny duster men känns liten i kupén misstänker också körkomforten är sämre vid långa sträckor eller någon som provkört?



   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

Axl  
#508376 Vad ska du ha den till?

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

4bikes  
#508393 Vil du ha noe praktiskt som tar seg fram så kjøp Subaru Forrester.

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

Flugfiskaren  
#508819 Jobbar inte i skogen men jagar och fiskar och hugger lite ved och röjer någon gång .

Har en Mitsubishi outlander (2012) rymlig och det går att få in en röjsåg med ett säte fält .

Hög markfrigång urkopplingsbar 4wd justerbart baksäte och japansk kvalité .

Nackdelar är att när draget är monterat så kan den nedre lilla backluckan inte fällas utan att det tar i draget , samt lite högt vägljud .

Kolla in bilen och bilda dig en uppfattning om den och se om det är nåt som kan vara lämpligt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Tokslut  
#509488 Full size är värt varenda krona, flak är heller inte negativt efter att ha haft flak som bra å ha där bak på bilen de senaste ~10år sedan. Och väljer du en modell med spiralfjädring bak har du även trevlig komfort

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

JörgenO  
#509497 Vilka fullsize pickuper har spiralfjädring bak?

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Tokslut  
#509499 Pratar vi nya idag så RAM 1500 (från 2009) och 2500 (ej säker när fjädern kom på denna) chassie

äldre så har så har Chevrolet Avalanche med sitt Suburbanchassie det from. 2002 i 1500 chassit fram till slutet 2013 medans 2002-2006 Avalanche 2500 har bladfjärdrar bak

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#509514 Vissa av de du räknar upp har luftfjädring beroende på utrustningsnivå.
Men oavsett fjädring så skulle jag välja en Fullsize såklart, gärna en Jeep Grand Cherokee
men en crew cab pickis har ju många sittplatser och bra flak.

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Tokslut  
#509532 Höll på att bli en Jeep GC nu i Januari, men tyckte de va för små + endast Diesel utöver SRTns 6.4Ls V8 som de inte finns många av + är lite lägre och går bort pga. det.

Så det lutade mer åt Dodge Durango men många av de som fanns va saknade trevlig inredning, så vart en RAM 1500 till slut. Flaket är så smidigt å ha där bak, har redan fått använda det fler ggr. än jag kan räkna \:d/

Ja ska man gå in på alla modellers utrustningsnivåer så har vissa Avalanche luft bak. Och då har vi inte tagit del av Cadillacs EXTs, men va inte sugen på att lägga så mycket energi på ett svar i en tråd som börja med Duster ;)

Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#509708 Det är ju varandras motsatser Duster och Avalanche, men jag vill såklart att fler ska upptäcka Fullsize.

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

Henrik Petersen  
#511987 Hej
En bättre SUV än Land cruiser 200 får du leta efter, hög komfort underbar motor (4,5 v8 diesel db turbo) och gott om plats. drar ca 1,0.

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

Hema  
#512037
Henrik Petersen skrev:Hej
En bättre SUV än Land cruiser 200 får du leta efter, hög komfort underbar motor (4,5 v8 diesel db turbo) och gott om plats. drar ca 1,0.

Allt är väl kanon med den bilen förutom prislappen då. Men bra saker kostar.

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

forest.  
#536849
Hema skrev:
Henrik Petersen skrev:Hej
En bättre SUV än Land cruiser 200 får du leta efter, hög komfort underbar motor (4,5 v8 diesel db turbo) och gott om plats. drar ca 1,0.

Allt är väl kanon med den bilen förutom prislappen då. Men bra saker kostar.



Är Jeep grand cherokee -95 något att ha eller är det mycket fel på Jeep?

är med automat låda

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken SUV?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536867
forest. skrev:
Hema skrev:
Henrik Petersen skrev:Hej
En bättre SUV än Land cruiser 200 får du leta efter, hög komfort underbar motor (4,5 v8 diesel db turbo) och gott om plats. drar ca 1,0.

Allt är väl kanon med den bilen förutom prislappen då. Men bra saker kostar.



Är Jeep grand cherokee -95 något att ha eller är det mycket fel på Jeep?

är med automat låda

Jeep är bra grejer, frugans har gått 14000 mil och vi bara ler.
En 1995 års Jeep Grand Cherokee är 23 år gammal och då är nog skötsel och bruk av den
mer avgörande än nåt annat.
Jag skulle slå till om det var rätt pris i förhållande till skicket.

Avatar Fallback

Re: Vilken SUV?

Nybyggeluen  
#536870
Slurfi skrev:
forest. skrev:
Hema skrev:[quote="Henrik Petersen"]Hej
En bättre SUV än Land cruiser 200 får du leta efter, hög komfort underbar motor (4,5 v8 diesel db turbo) och gott om plats. drar ca 1,0.

Allt är väl kanon med den bilen förutom prislappen då. Men bra saker kostar.



Är Jeep grand cherokee -95 något att ha eller är det mycket fel på Jeep?

är med automat låda

Jeep är bra grejer, frugans har gått 14000 mil och vi bara ler.
En 1995 års Jeep Grand Cherokee är 23 år gammal och då är nog skötsel och bruk av den
mer avgörande än nåt annat.
Jag skulle slå till om det var rätt pris i förhållande till skicket.[/quote]

Hej, flyttade till USA för 2,5 år sedan och kör här bland annat Dodge Ram 1500 (2004). Vi flyttar tillbaka till Sverige nästa sommar och jag gruvar mig redan för vad jag ska tvingas köpa (blir pickup). Känns dyrt med Hemi i Sverige med bensinpriserna som nu är.
Har än så länge inte haft några bekymmer med Ram’en trots att den gått dryga 30 000 mil.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).