Vi på Skogsforum planerar att åka dit för att bevaka vad som kommer och vi tänker också försöka ordna någon träffpunkt där för våra finska medlemmar (eller medlemmar som åker dit från Sverige, Norge eller Danmark också för den delen).
Vi kan ju använda den här tråden för att diskutera och presentera nyheter som vi tror eller vet kommer att visas på mässan. Jag börjar med en lågoddsare: Premiärvisning av John Deeres minsta skotare i G-utförande. Enligt uppgift ska det komma (minst) två nya skotare och frågan är väl då vad de kommer att heta? 810G, 910G och/eller 1010G? Vad tror ni?
En annan intressant nyhet som jag hoppas vi får veta mer om är resultatet av Sampos köp av Logman. Enligt pressuttalande som florerat tidigare så ska Sampo inte fortsätta tillverka de gamla Logman-maskinerna men det finns olika bud om detta. Logman hade t ex nya maskiner framtagna just innan konkursen så det skulle ju förvåna om det inte kommer att dyka upp. Hursomhelst så verkar det som om Sampo ska komma med fler skotare i större storlekar och fler skördarmodeller. Återstår att se om de kommer att presenteras på årets Metko men det är känns ju som ett givet tillfälle.
Fyll på här i tråden ni som har insikt i vad som kommer framöver. Framför allt hoppas jag att vi kan få lite bra "inside" från våra finska medlemmar och vänner