Skördare

Biiligt?

10 inlägg 3596 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Biiligt?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33208 Är inte det här billigt för en skördare med den årsmodellen och dom timmarna?? Är det hytten som gör det? I så fall vad är det för fel på dom?

http://www.blocket.se/vi/17501119.htm?ca=1_9_s



   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33209 Alla Hemek med eller utan Pendo så ligger dom lågt i pris i alla fall om man kollar på Blocket.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33211 men så har den ju gått 16000 timmar me

Användarvisningsbild
masterchief  
#33216 Det är ändå billigt anser jag.
Frågan vad som är felet med en Hemek.
Har ingen erfarenhet av dem som skördare, men skotarna i de årsmodellerna är riktiga slitvargar.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33220 Satt de inte scaniamotorer i dem förut? Har för mig ja hört nåt om det,och att de var problem att få dem att hålla.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33241 Tror nog att maskinhandlarna får ändra prissättningen på åtminstone dom större begagnade skördarna eftsom ryssarna godkänner nästan bara nya maskiner+allmän osäkerhet på ryska marknaden.Alla dom stora handlarna har alldeles för mycket i lager i dag 8)

Avatar Fallback
kjell62  
#33264
masterchief skrev:Det är ändå billigt anser jag.
Frågan vad som är felet med en Hemek.
Har ingen erfarenhet av dem som skördare, men skotarna i de årsmodellerna är riktiga slitvargar.


servicen & reservdelarna är hemek inte bra på
om man inte bor i hede
vi har en flis-tugg på en hemek
styr dator htc-pvc har hemek försökt laga å uppdatera
i över ETT års tid nu
för varje om programering lyckas de skapa ett nytt fel
sista gången lyckades dom att få snurren på hytten
att sluta funka
kjell

Avatar Fallback
kjell62  
#33265
Engstrand skrev:Satt de inte scaniamotorer i dem förut? Har för mig ja hört nåt om det,och att de var problem att få dem att hålla.



i de första ciceronerna var det volvo td45
som inte var några evighets-maskiner
sen kom det iveco motorer
som funkar bra i de flesta fall
kjell

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33278 Men satt de inte scania i storskördaren ?? Kan vara nåt ja fått om bakfoten!

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33280 När jag körde skotare förut hade vi på den firman en Hemek Ciceroon 90-91 nånting som gått 40 tusen++ motorn renoverad vid 25 tusen. satt en volvo TD45 i den. Senare modeller av ciceronen hade stora 8.2 liters iveco motorn som satt i skogsjan skördarna. men nog hade väl F & H18 maskinerna en scania om ja inte minns helt fel. den kom väl efter Iveco tiden kanske.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).