Massaved

Södra höjer priset på barrmassaved, klentimmer och kubb.

3 inlägg 7311 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Södra höjer priset på barrmassaved, klentimmer och kubb.

Torbjörn Johnsen  
#477941 Södra meddelar idag att man fr o m dagens datum (23 oktober) höjer priset på barrmassaved till 320 kr/m3fub (300 kr m3fub innan höjningen) och att man även höjer kubb- och klentimmerpriset med 25 kr/m3fub.

Läs mer i Södras pressmeddelande här

När det gäller barrtimmer så införlivas den tidigare kontrakteringspremien på 25 kr/m3fub i timmerpriset som höjs med motsvarande nivå.



   TS
Avatar Fallback

Re: Södra höjer priset på barrmassaved, klentimmer och kubb.

axwell  
#477954
Torbjörn Johnsen skrev:Södra meddelar idag att man fr o m dagens datum (23 oktober) höjer priset på barrmassaved till 320 kr/m3fub (300 kr m3fub innan höjningen) och att man även höjer kubb- och klentimmerpriset med 25 kr/m3fub.

Läs mer i Södras pressmeddelande här

När det gäller barrtimmer så införlivas den tidigare kontrakteringspremien på 25 kr/m3fub i timmerpriset som höjs med motsvarande nivå.


Så där ja, nu får nog SCA svårt för kunna lura till sig några större mängder barrmassaved utan att höja med ca 20 %. :-bd

Avatar Fallback

Re: Södra höjer priset på barrmassaved, klentimmer och kubb.

Tikka  
#477974 Tack Skogsforum!
Blev ett samtal till inköpare vilken snällt höjde med motsvarande inför i veckan kommande kontraktsskrivning.
Nu kan jag förklara för hon som undrar varför jag " jämt ligger där och läser i min mobil".
:-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).