#31780Hej
Vore intressant att få en inblick i hur stora skogsfastigheter skogsforumarna äger (de som nu är skogsägare) och dess belägenhet!
Jag gissar väl att det blir större ju längre norrut man kommer och även en väst - östlig gradient, kust - inland.
Ärvd-/familj-/släktfastighet eller köpt inom ett område som du inte har någon anknytning till etc?
Mvh
Skogsfastigheter
Storlek på din skogsfastighet
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

Du verkar få samma resultat som när man frågar renägarna om antal renar de har.
Tornedalen skrev:Hej
Vore intressant att få en inblick i hur stora skogsfastigheter skogsforumarna äger (de som nu är skogsägare) och dess belägenhet!
Jag gissar väl att det blir större ju längre norrut man kommer och även en väst - östlig gradient, kust - inland.
Ärvd-/familj-/släktfastighet eller köpt inom ett område som du inte har någon anknytning till etc?
Mvh
Du verkar få samma resultat som när man frågar renägarna om antal renar de har.
Skogsmark skall producera maximalt så att så mycket CO2 som möjligt binds
#31834Hej
Jo det verkar så
(I och för sig har jag själv inte skrivit så det bör jag väl göra:
äger ca 1000 där ca 150 är del i en släktfastighet och övrigt är en fastighet som jag äger själv, i anslutning till ovan nämnda fastighet, som jag köpt. Området är tornedalen).
I ärlighetens namn så är nog jakten den största anledningen till markägandet
Få se om det här "bröt isen"
Mvh
Jo det verkar så
(I och för sig har jag själv inte skrivit så det bör jag väl göra:
äger ca 1000 där ca 150 är del i en släktfastighet och övrigt är en fastighet som jag äger själv, i anslutning till ovan nämnda fastighet, som jag köpt. Området är tornedalen).
I ärlighetens namn så är nog jakten den största anledningen till markägandet
Få se om det här "bröt isen"
Mvh
TS
#31837Hej Tornedalen. Själv äger jag 40ha produktiv skog som jag ärvt hälften av resten köpte jag av min syster.Gästrikland
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
#32353Jag köpte en gård på 20 hektar för två år sedan. Tanken är att skaffa mer. Har ni något som är till salu, hör gärna av er via pm.
stopa4life -
#32507ca 74 ha bor i värmland
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).