Föryngring

Så tall

2 inlägg 5637 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Så tall

1klas  
#445781 Har precis skaffat en skogsfastighet och har en yta på 0,5ha som blivit bortglömd. Den var bevuxen med hårt nerbetade björkbuskar som jag röjt hårt i för jag såg inte att det skulle kunna bli nåt av dem, bara sparat lite älgmat och de få granplantor som självsått sig.
Nu till problemet, jag vill gärna ha tall på marken då de tallar som växer runtomkring verkar må bättre än granarna och marken är sandig.
Är sådd ett bra alternativ för att klara tallföryngring trots hårt betestryck? Metoden skulle isåfall vara hacka och såkanna, nån som har erfarenhet av detta?
Andra idéer för att klara tall med hårt betestryck, stängsel känns inte som alternativ för ytan?



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Så tall

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#445784 Har du fått upp sly så glöm sådd. Röj och plantera så stora plantor du kan få tag i. Behandla med Trico om höstarna så borde det lösa sig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).