Öppna kategorin

Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

9 inlägg 5157 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

bgl  
#428313 Jag beställde 17/12 en vara ur Lantbutikens sortiment med uppgiven leverans inom 1 till 3 dagar.
Fick orderbekräftelse 19/12.
Ingen leverans har skett och efter förfrågan kom idag ett mail: 7veckors leveranstid!!
Kontroll på deras hemsida nyss visar att Lantbutiken fortfarande uppger några få dagars leveranstid för just denna produkt.
Lita inte fullt ut på detta näthandelsföretag!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

svenssons  
#428329 Tack för info! Ska precis beställa vindväv från dem men då köper jag någonstans istället!

Användarvisningsbild

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

Fredrik Reuter  
#428332 Hej,
Vi får hoppas det är något tillfälligt.
Det är väl Kellfri som äger Lantbutiken idag?

Användarvisningsbild

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

Fredrik Reuter  
#428334 Jepp, det stämde, Kellfri köpte lantbutiken.se under 2016:

http://www.volati.se/sv/media/pressmedd ... B2AE71C013

Avatar Fallback

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431969 Har handlat 10-12 ggr o aldrig stött på långa lev tider. Tvärtom har de alltid varit snabba.

Avatar Fallback

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

Suzuki Hasse  
#431985 Beställer grejer därifrån hella tiden har aldrig några leverans problem men vet flera som fått vänta på restordrar.

Avatar Fallback

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

bgl  
#435776 Nu kom paketet förra veckan.
Alla säljare kan drabbas av oförutsedda förseningar, men Lantbutikens attityd mot beställaren är närmast obehaglig.
Lantbutiken meddelar inte själva om försenade leveranser och svarar inte heller på mail från beställaren!
I stället överlåter man på underleverantören att ta kontakt med beställaren.
I detta fallet är det ett gammalt känt företag, KGK Gelins i Skara AB som låter sig hunsas.
KGK Gelins underordnar sig Lantbutiken på 2 sätt.
Dels genom att hantera kundkontakter vid uppkomna problem utöver att packa och skicka varan, samtidigt som man skriver tydligt att alla kundkontakter endast sker via återförsäljare.
Dels genom att lämna Lantbutiken så hög rabatt att kunden får nätets lägsta pris på varan samtidigt som Lantbutiken själva naturligtvis tjänar en hacka.
På andra produkter som KGK Gelins förmodligen levererar har ju Lantbutiken tvärtom mycket högre pris än andra nätbutiker, se t.ex. på IR mutterdragare 2145QIMAX
Verkar inte vara det modernaste sättet att verka på nätets lätt jämförbara priser. Det gäller för köpare att alltid jämföra priser.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

Aqualize  
#437507 Beställde en Norje griptillsats för pallgafflarna i augusti 2016. 5-15 dagar leveranstid stod det. Tiden gick och gick och vissa mail till kundtjänst gick obesvarade och andra dröjde flera dagar med det. Tror det slutade på 5 eller 6 veckors leveranstid. Under tiden kom info ut om att Kellfri köpt upp dem. Har aldrig själv handlat av Kellfri för jag har betänkligheter om kvalitén på deras produkter men jag antar de åtminstone har som idé att skicka iväg varorna till kunden snabbt.
5-15 dagar stod kvar fast jag påpekade att det ju inte stämmer. Så det var första och sista gången jag handlade av dem.

Avatar Fallback

Re: Se upp för "Lantbutikens" leveranstider!

svenssons  
#438148 Beställde lite reservprylar till varmvattenkoppen till kossorna ifall nåt skulle gå sönder. Hör och häpna, tog nån vecka sen kom de!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).