ons 28 dec 2016, 20:15#426842Fråga fundering har handlat mycket i mitt liv men har aldrig köpt skog. Äger ett torp me tillhörande skog i Jämtland och nu har ja fått förfrågan om jag vill köpa skogen som går mot Mintomt på ena sidan o de vill jag göra för då kommer ha äga vägen in till fastighet heter de handlar om runt 3.2 hektar skog men frågan vad ska man tänka på när man köper mark ? Eller e de bara o handla ?
Skogsfastigheter
Fick i dag förfrågan o köpa skogs skiftet bredvid mig
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
Re: Fick i dag förfrågan o köpa skogs skiftet bredvid mig
ons 28 dec 2016, 20:47#4268563,2 ha i Jämtland är bara att handla. Det kostar väl växelpengar jämfört med samma areal i sydsverige?
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
ons 28 dec 2016, 21:00#426868
Nej fastigheten jag har torpet på är på 2 hektar .o de är inte jordbruks fastighet, o dom 3.2 hektaren ja ska köpa har tillhört min fastighet en gång
på 1930 talet.
Göt skrev:hur är grundförutsättningarna är fastigheten du har sedan tidigare en jordbruksfastighet
Nej fastigheten jag har torpet på är på 2 hektar .o de är inte jordbruks fastighet, o dom 3.2 hektaren ja ska köpa har tillhört min fastighet en gång
på 1930 talet.
TS
ons 28 dec 2016, 21:07#4268745,2 ha blir väl ingen jordbruksfastighet? Det räknas väl fortfarande som hästgård?
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
ons 28 dec 2016, 21:13#426878
Behöver heller inte ha så de blir nån skogsfastighet e huvudsaken jag få köpa marken så jag få äga marken o äga vägen in till huset den biten me den röda pricken de e den ja ska köpa
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
busholle skrev:5,2 ha blir väl ingen jordbruksfastighet? Det räknas väl fortfarande som hästgård?
Behöver heller inte ha så de blir nån skogsfastighet e huvudsaken jag få köpa marken så jag få äga marken o äga vägen in till huset den biten me den röda pricken de e den ja ska köpa
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
ons 28 dec 2016, 21:21#426885Har du råd skall du slå till. Kontakta någon redovisningsbyrå som håller på med skogsfastigheter.
ons 28 dec 2016, 21:26#426891
Råd har jag ha må ju kontakta nån dom kan värdera skogen åt mig så ja vet Vad man kan betala.
Göt skrev:Har du råd skall du slå till. Kontakta någon redovisningsbyrå som håller på med skogsfastigheter.
Råd har jag ha må ju kontakta nån dom kan värdera skogen åt mig så ja vet Vad man kan betala.
TS
ons 28 dec 2016, 22:01#426914
Kommer bli bra när marken e köpt kan man hugga bort lite skog så kvälls solen kommer fram
Skapa konto
Kommer bli bra när marken e köpt kan man hugga bort lite skog så kvälls solen kommer fram
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
ons 28 dec 2016, 22:43#426942Köp.
Annars kommer du ångra på det resten av ditt liv!
Annars kommer du ångra på det resten av ditt liv!
silva Illuminatio Mea
ons 28 dec 2016, 22:52#426949Köp köp köp!! Håller med Ängagärdet, du kommer ångra dig annars. Om det inte fungerar så kan du ju alltid sälja i din tur. Mysigt torp för övrigt!// hälsningar från Vårgårda

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).