Öppna kategorin

"Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

9 inlägg 2836 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

"Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

ananders  
#420327 ...råttor i vårastorstäder."

Kanske denna artikel hade passat i någon av trådarna som handlar om vargen.

http://www.op.se/opinion/ledare/stoppa- ... storstader



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

halvproffs  
#420330 "Med tanke på det kraftigt ökade problemet med råttor i Stockholm så tänkte jag att vi som bor på landsbygden ska få komma med förslag.
Stockholmarna vill ju utrota råttorna men det tycker jag är fel. Mitt förslag är skyddsjakt, dom kan få skjuta 4st på Södermalm, 4st i Vällingby och 2st vid slussen. Om sen Länsstyrelsen vill sätta sändare på utvalda råttor för att kontrollera hur dom rör sig så är det helt okey."

Skrivet av Mattias Nilsson på Facebook.

Avatar Fallback

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

isteskog  
#420331 Då ska jag överklaga den skyddsjakten genom någon "hittepåförening" ..... :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

totte  
#420334 Svenska råttskyddsföreningen?

Avatar Fallback

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

tallen100  
#420336 Råttorna hör ju faktiskt hemma i staden och ska därmed fredas :grin: , folk får väl se till att sätta nät kring skafferidörren och skydda sitt fina bröd. Förr fanns tydligen gott om råttor i staden men av någon konstig anledning minskade stammen :shock: , men nu finns tydligen hopp om en naturlig förökning med starka individer.
GRATTIS STOCKHOLM!!! \M/ \M/ \M/ Alla djur hör hemma i staden :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

Elfving  
#420401 Haha komik!
De måste rimligen bevisa att råttorna innebär olägenheter innan de ens tänker tanken att reducera antalet råttor med våld anser jag. Det går alltid att skydda det man är rädd om i hushållet; sätt elstängsel i skafferiet och fodra brödhyllan invändigt med plåt.
:smile:

Avatar Fallback

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

Lågbonitet  
#420405 Men om någon revirletande ungråtta irrar sig ut på landet, visst får vi skjuta den då?

Avatar Fallback

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

röjar kalle  
#420406 Nu kanske man får överväga om man inte skall anmäla antecimex för djurplågeri. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: "Stoppa den oetiskanöjesjakten på...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420420
totte skrev:
isteskog skrev:Då ska jag överklaga den skyddsjakten genom någon "hittepåförening" ..... :lol: :lol:


Svenska råttskyddsföreningen?


https://www.frihetsportalen.se/2016/11/ ... emot-allt/
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).