Skogsvagn (Huggarvagnar)

Rotator renovering

5 inlägg 4037 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rotator renovering

Kasebon  
#413175 Hej tanter och gubbar! Är det någon i sällskapet som renoverat en rotator, vad bör man kolla efter, förutom att byta tätningar och lager?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Rotator renovering

Tosca  
#413183 Har för mig att @Kse skrivit om det i sin blogg, börja med att söka där tror jag.

Avatar Fallback

Re: Rotator renovering

Jim_90  
Användarvisningsbild

Re: Rotator renovering

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413260 Sviveltätningarna är väldigt hårda och kan verka omöjliga att få på plats. koka en kastrull med vatten och lägg dom i innan monteringen så går det lite bättre.

Avatar Fallback

Re: Rotator renovering

Kasebon  
#413266 Jahapp! Kan bara konstatera att vingarna till rotatorn har slitit i "locket" på statorn och jag antar att det är därför som jag haft inre läckage i rotatorn, vilket gjort att jag tappat orken i gripen samt att rotatorn inte stannat i läge när jag haft last i gripen. Har köpt ny rotator och tänkte att jag kanske skulle renovera den, men tror nog jag avstår då det får till lite fräs/svarvarbete som jag isf måste leja bort. Är nog lika så bra att lägga den i bra-att-ha-lådan! :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).