sön 02 okt 2016, 19:26#410545Vad lyssnar ni på när ni arbetar i skogen?
Skogsröjning
Vad har ni i lurarna?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
sön 02 okt 2016, 19:29#410546Ljudet av sågen. Kör med proppar, vill ha lite koll på vad som händer runtomkring och gärna fokus på det jag gör och kör jag musik/dylikt så drar tankarna iväg [emoji1]
sön 02 okt 2016, 19:34#410548Hej,
Jag brukar inte lyssna så mycket på SR P1 normalt sett, men under min skördarkarriär så gick faktiskt P1 av och till hårt i hytten. Kan vara "jobbigt" till en början men sedan blir det lite som beroende. Man lär sig mycket!
Vet inte hur det skulle funka vid röjning dock...
Jag brukar inte lyssna så mycket på SR P1 normalt sett, men under min skördarkarriär så gick faktiskt P1 av och till hårt i hytten. Kan vara "jobbigt" till en början men sedan blir det lite som beroende. Man lär sig mycket!
Vet inte hur det skulle funka vid röjning dock...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 02 okt 2016, 20:25#410562Lyssnar på P1 eller en lokalstation som sänder 60, 70 och 80-tals musik. Lyssnar också på poddradio Planetmoney är en av favoriterna. Jag har Peltorkåpor med mick så det händer att jag pratar telefon medan jag sågar.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 02 okt 2016, 20:33#410565P1, P3 eller spotify... Skulle inte klara av en hel dag utan musik/radio om man är ute och röjer!
Skogsvårdsentreprenör i norr
sön 02 okt 2016, 20:52#410573Radio. Kanal är inte så noga, man kan ju alltid byta om det kmr nåt skit
Hör bara på radio när jag röjer, tycker jag behöver koncentrationen mer när jag sågar med motorsåg.
Hör bara på radio när jag röjer, tycker jag behöver koncentrationen mer när jag sågar med motorsåg.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
sön 02 okt 2016, 22:14#410596Ljudböcker hela tiden, både när jag röjer och hugger.
När jag skotare ut virke blir det radio för då behöver jag koncentrera mig mer då jag inte har så stor vana
När jag skotare ut virke blir det radio för då behöver jag koncentrera mig mer då jag inte har så stor vana
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
sön 02 okt 2016, 23:45#410602Går nästan alltid med någon form av musik i lurarna.
Brukar varva mellan Spotify, P3 och poddar (speciellt P3 Dokumentär).
Brukar varva mellan Spotify, P3 och poddar (speciellt P3 Dokumentär).
JD 1140 Farma CT6.0-9 (Kran C6,0D) - HVA 550XPG - Jonsered 2055 Turbo / FC2145 röjning / RS52 gräs - Polaris Sportsman 800 med Avestavagnen TB1300
mån 03 okt 2016, 01:37#410604Stillhet, och ljudet av såg eller röjsåg
Tröttnar snabbt i öronen om jag har musik eller
radio på och tappar koncentration.
Tröttnar snabbt i öronen om jag har musik eller
radio på och tappar koncentration.
Jack of all trades, master of none!
mån 03 okt 2016, 06:27#410608Du menar väl Stihlet - inte stillhet. Tack för senast, miniflaskan var fin.
mån 03 okt 2016, 06:31#410609Om söndagarna är det högmässan. Bättre röja och lyssna på prästen än att sitta i kyrkan och tänka på röjskogen.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).