/Niklas
JensSkoog skrev:Vad skönt det varit om jag hade haft en bärkassa eller två packade fulla att växla in i nya setlar
Vardon skrev:JensSkoog skrev:Vad skönt det varit om jag hade haft en bärkassa eller två packade fulla att växla in i nya setlar
Sen gör du en liminbindning på ena kanten och när du sedan betalar så river du rätt antal.
Nu är de väl inte värdelösa, men sen får man väl typ skicka dem till riksbanken, betala en 5-hundring och vänta.
ananders skrev:Det är väl ingen risk att man har pengar som bara ligger. Det som inte staten tar, tar banken det mesta och det sista kronorna lyckas sambon charma sig till .
jannee skrev:Har svårt att förstå varför svenska sedlar ska bytas ut i tid och otid.
Är det månne ett sätt för svenska staten att lura till sig valuta
Vid senaste bytet vart det 4 miljarder som aldrig byttes - ryktas det i alla fall.
Dollarsedlarna har sett likadana ut i evinnerliga tider - hur kan det komma sig .
Fredrik Reuter skrev:Vad händer om man kommer in till banken med 300.000 och vill sätta in idag, måste man redogöra vart de kommer ifrån?
Det har liksom aldrig varit något problem för mig personligen så därav frågan...