Ny Teknik och Elektronik

Kartlager i Garmin Astro?

4 inlägg 4469 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kartlager i Garmin Astro?

Keps  
#387271 Jag har en Garmin Astro 320 och lyckas inte fatta om/hur man använder egna lager på kartan. Kanske uppenbart men jag vill alltså kunna ha ett gäng "lager" som jag kan välja att visa eller inte visa på kartan.

Tex: ett lager med skogsvägar/stigar (sparade spår), ett lager med jakttorn, ett lager med vindfällen osv.... Blir rätt plottrigt om allt syns i GPSen samtidigt.

Det borde väl gå?
Ni får svara "ja" om ni vet att det funkar men inte orkar förklara hur :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kartlager i Garmin Astro?

traktorz  
#387321 Saknar också den möjligheten på mina GPS burkar. Istället använder jag programmet BaseCamp, där jag separerar olika användningsområden.
T.ex. jakt. vindfällen, dikesrensning, ... Laddar sen upp vald katalog från BaseCamp till GPS-enheten.

Avatar Fallback

Re: Kartlager i Garmin Astro?

clasandre  
#387379 Det funkar! Jag har skogsbrukspalanen som ett extra lager som man kan välja om man vill se eller inte.

Exakt hur de fungerar funkar vet jag inte. Dock så vet jag att de måste vara olika filer. Dvs att grundkartan och varje lager du vill kunna välja om du ska kunna se eller inte måste ligga som en egen fil på minnet. Vet att skolans jaktlag till gör dessa lager filer i arcmap. Vilket inte är allt för svårt om man är lite insatser i de programmet.
Skogsbrukspalanen importerade jag direkt från pc skog där programmet skapade filen i gardin enheten själv :)

/Andre

Användarvisningsbild

Re: Kartlager i Garmin Astro?

Keps  
#387939 Bra tack, då är det bara en fråga om att mixtra tills jag kommer på hur man bär sig åt!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).