Grävmaskiner

Huddig 960 köpråd

7 inlägg 18297 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Huddig 960 köpråd

rikard_e  
#382599 Funderar på att investera i en traktorgrävare. Har varit och kollat på en Huddig 960, tror den är ifrån runt 1987.

Känns kanske något stor, men vill hellre ha lite för stor än för liten när det kommer till grävare.

Finns det standardfel på dom som man kan ha utkik?
Vad är det för motor?
Någon som kör som har tips på småsaker att ha koll på vid köp?

Kom gärna med tankar och idéer!



   TS
Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

Tosca  
#382625 Dyr och avancerad el på dem, elbox till framdrivning och kabelstammar, både fram och bak är några saker vi hade problem med på den vi hade tidigare.

Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

tallen100  
#382682 Sitter väl Valmet motor i dom tidigare modellerna, sedan blev det Cummins.
Mycket el som kan krångla , men du har ju hydrostatlåda i den så den går ju fint att köra med i terrängen,
men du kan åka på kostsamma reperationer om du har otur. Så tänk igen det noga :smile:

Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383485 En här som hade med Valmetmotorn, han ville att ha en med cummins, så leta efter C6

Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

rikard_e  
#383722 Har en på gång i närheten, vet inte alls vad det är för motor i den.
Är Cumminsmotorn bättre?

   TS
Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

dwurg  
#383766 Valmeten är ju en fyra och ganska klen i en sån maskin, Cummins är en sexa och betydligt starkare men har för mig dom är ganska törstiga.

Avatar Fallback

Re: Huddig 960 köpråd

Sebastian  
#390412 Valmet fyran va ju ingen hit den har fasta renoverings intervaller då cylinderfodren går ner sig :/
C6 kom -89 alltså cummins motorn då börja de hända grejer :)
Sen kom de nya grävaggregatet -94 också att föredra
Elektroniken är väl en akilleshäl men det finns stor kompetens i serviceledet så de är igentligen inga problem mer än att de kan kosta en slant beroende på vad de är för bekymmer

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).