Skördare

Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

5 inlägg 3492 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

stubbis  
#382104 Hej
Har en 901:a med 945 aggregat har fungerat med att på höger spak trycka grip öppna och matarrullarna öppnar men nu plötsligt när jag trycker grip öppna så går matarrullarna ihop och vid grip stäng så öppnar matarrullarna. Tacksam för tips om detta



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382143 Under knappinställningar i datorn kan du ändra detta.
Finns olika inställningar där för just grip.matarvals knapp.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382153 Kollade i boken.
Gå in under aggregat.matarhjul.hjul/kniv stäng vrid knapp.
Ska stå en nolla där.
Om det står en etta blir det som du har.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

stubbis  
#382192 Jag tackar dig för tipset och får nog erkänna att jag varit inne på datorn och ställt till detta själv. Jag är ingen van förare att köra valmet 901 kör mest massaved och lite klentimmer i egen skog så det är tacksamt att få tag på nån som kan det här med datorn.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 Problem med grip och matarrullarna

Robinbrennlund  
#592370 har samma fel på min , dock en 901 årsmodell 88 med 942 aggregat å vm1000... hur ändrar jag det? har lyckas att kasta om knapparna på höger spak också.. de ska vara en knapp till knivarna och en till rullarna men nu har jag fått att vänster sida av knapparna är knivarna och höger sida är rullarna + att knivarna går ihop då går rullarna ut .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).