Skördare

Problem med svärdsmatning på Tj746c

4 inlägg 2071 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Problem med svärdsmatning på Tj746c

Martin L  
#372663 Hej

Håller på och försöker att få ordning på ett Tj746c aggregat med följande problem

Började med att svärdet ej rörde sig när jag ställde rätt tryck 35bar på tryckbegränsaren, för att få den att mata så får jag ställa på 15-20 bar men den känns ändå svag.
Kedjesmörningen har börjat strula också i samma veva (är kopplad till samma tryckbegränsare tror jag).

Någon som har något bra tips eller haft liknande problem?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med svärdsmatning på Tj746c

Fredrik Reuter  
#373195 Hej,
Menar du att du får plussa på 15-20 bar från 35 bar, alltså till 50 - 55 bar för att få det att fungera?

Användarvisningsbild

Re: Problem med svärdsmatning på Tj746c

Martin L  
#373220 Hej Fredrik

Nej tvärtom får sänka trycket till 15-20bar för att den ska röra sig. Trycket är benämnt "bar return/bar feed pressure"

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med svärdsmatning på Tj746c

Martin L  
#376355 Problemet löst[emoji4]

Hittade felet till slut, började ana att de va ventilen som strulade ändå så jag valde att skruva ur den ur ventilhuset, då visade det sig att den va krökt av yttre påverkan. Detta resulterade i att ventilen ej kunde reglera, låg alltid i läget för svärd hem och kedjepumpen fick inga pumptag helt enkelt.
Satte dit en ny ventil och nu är de sprutt på sågningen igen. [emoji106]

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).