Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Utbildning skogsmaskinförare

3 inlägg 5449 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Utbildning skogsmaskinförare

Tjita1  
#370923 Det här finns det förstås 72946 trådar om förut, men jag startar en ändå.

Funderar på om man skulle kunna utbilda sig till skogsmaskinförare. Det bör ju i grund och botten inte vara nån jättelång utbildning tycker jag, så jag funderar därför på om AF har någon arbetsmarknadsutbildning till det. Eller också om det finns någon måttligt lång CSN-berättigad utbildning?

Jag finns i Skåne, och vill inte åka toklångt om möjligt.

Nån som har koll? Jag har självklart googlat, men går ganska bet.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Utbildning skogsmaskinförare

tallen100  
#370949 utbildningen är nog inte så jätte lång.. Skulle tro kanske tio- tjugo veckor för skotare och ett år för skördare. Men att sen komma upp i produktion efter den tar lång tid, om inte maskinvana finns sen tidigare. Det är så pressat för entreprenörerna att det måste gå i full fart i stort sett direkt, så det kan nog vara ganska svårt att komma in och få börja hos nån.

Användarvisningsbild

Re: Utbildning skogsmaskinförare

Hulebo  
#527800 Utbildning till skogsmaskinförare finns i södra Sverige i Reftele och är 36 veckor lång. kolla in
https://rjl.se/StoraSegerstadnaturbruks ... are-vuxna/ eller studentum.se

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar