Verkstan

Hjälp med stöttor och takfläkt Valtra 700

3 inlägg 3097 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjälp med stöttor och takfläkt Valtra 700

PGortz  
#337247 Hej på er.
Har suttit flera timmar i kväll och studerat alla fina bygge som göres av er. Så jag tänkte det finns säkert någon som kan hjälpa mig med mina två pytte problem.
1) Takfläkten på min Valtra 700 behöver repareras. Tar man den ovanifrån eller underifrån?
Tänkte jag skulle slippa skruva på mer än ett ställe.

2) Som man kan se på bilden så saknar jag två stöttor till min vagn. Någon som vet var man kan få tag i dessa till ett vettigt pris?
Vagnen är en Moheda, troligen från 1983 (eftersom kranen är stämplad -83)
Mitt ekipage.




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Hjälp med stöttor och takfläkt Valtra 700

Yrttivaara44  
#337256 Jag har en patruuna 10 tons vagn å saknar åxå 2st stöttor.. skulle åxå vilja få tag på såna. har för övrigt tänkt att tillverka alla nya men då blir det av fyrkantsrör och ca 20cm bredare utåt på varje sida så man får med sig mera björkved vid vägtransport.. men vill ha orginal kvar när man ska in i skogen å köra.. orginal är ju bockade rundrör.

Avatar Fallback

Re: Hjälp med stöttor och takfläkt Valtra 700

rikard_e  
#337258 Ang stöttorna, så kan järnhandel ha passande rör, och kanske bockningsvertyg. Annars kan säkert en mekanisk verkstad ordna det, ta med en gammal stötta så dom har något som mall bara.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).