tis 16 jun 2015, 20:19#333957Jag har en fundering, Husqvarna har ju ett kombisystem, med olika verktyg. Är det någon på detta forum,som vet om dom passar i Kedjeröjarens snabbfäste. Vore häftigt om man kunde få ihop Trimmern
med kedjeröjaren.
Man blir ju mer flexibel vid trimmning då. Tex slänter längs vägar, under elstängsel, staket å dylikt.
Stihl har ju ryggburna trimmers. Men man har ju redan motordelen från kedjeröjaren.
Häftigt om man kunde använda, den . Man får ju snickerboa, full m maskiner annars.
Tack för svaren, vet att skogsforum är rätta stället. Att spåna sina tokigheter på !
Motorsåg och handhållet
Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer
TS

Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer
tis 16 jun 2015, 20:57#333965Så här menar du
flyttade över handtaget och gummisnörs hållaren från sågdelen.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 16 jun 2015, 21:36#333968Jag lånade hem sopvalsen och en typ av roterande kratta och provade. Jag blev inte nöjd och det blev inget köp.
Jag har kört mycket med Stihls stångsåg med sopvals och det det går fantastiskt bra men det blir mycket jobbigare att styra valsen när den sitter på kedjeröjsågen. Jag tror att det mestadels beror på att du då inte kan använda motorn som motvikt.
Jag har kört mycket med Stihls stångsåg med sopvals och det det går fantastiskt bra men det blir mycket jobbigare att styra valsen när den sitter på kedjeröjsågen. Jag tror att det mestadels beror på att du då inte kan använda motorn som motvikt.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer
Amatörhuggare 62 - ons 17 jun 2015, 05:08
ons 17 jun 2015, 05:08#333989Tack för svaren.
Ännu en gång, har man fått hjälp
På detta eminenta forum
Ännu en gång, har man fått hjälp
På detta eminenta forum
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).