Säljes

Intresse för Stihl 046?

1 inlägg 29570 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Intresse för Stihl 046?

Pongu  
#318160 Hej!
Har en Stihl 046 som mest står. Finns intresse för en legendarisk West Coast-sågmodell i Sverige?

Den startar lätt och går bra. Kompressionen känns bra. Lätta spår ses på kolven genom avgasporten och det finns en aning aluminium ovanför avgasporten i cylindern. Extra luftfilter medföljer. Nya ej monterade originaltillbehör medföljer också: Nya bränsleslangar, bränslefilter, nytt kedjekastskydd med större tänder framåt i dubbla rader, flera dekompressionsventiler, nya antivibrationskuddar.

En tidigare ägare hade graverat in sina initialer ganska djupt i bränsletanken på höger sida. Fyllde igen med plast och värme och la ett lager kemisk metall över (målad med vit polyuretanfärg, se bilden), så nu behöver man inte bekymra sig över hållfastheten.

Finns intresse säljer jag den gärna i Sverige, annars hamnar den på Ebay.co.uk inom kort, där modellen är vanligare. Brukar gå för £300-400. Finns utanför Växjö. Kan skickas. 25" svärd och kedja kan ev. ingå.

Mvh
Pontus
20150223_171633.jpg
20150223_171702.jpg




   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).