Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tym Traktor?

8 inlägg 9160 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tym Traktor?

Daggi  
#306291 Hei

Spurte om denne traktoren på iseki, kubota tråden men starter en ny tråd.

TYM:
Er det noen som har prøvd denne traktor typen?
Noen erfaringer/tilbakemld?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tym Traktor?

Fredrik Reuter  
#306366 Hej Daggi,
Är det dessa du menar?

http://www.tym-tractors.com/products/pr ... 1745a3a949

Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

axwell  
#306393 Ser ut att vara en påkostad Koreatraktor, dom refererar bla. till Iseki och deras tillbehör.

Har du hittat någon säljare i Skandinavien?

Jag har ännu inte sett den "live".

Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

Daggi  
#306399 Jepp, det er disse traktorene jeg lurte på :)

Her en finn annonsen fra norge, Søreng maskin.
http://m.finn.no/agriculture/tractor/ad ... 155345&q=Søreng&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Grunnen til jeg lurte på disse var at jeg har da spekulert på å kjøpe en Avant 420, men tenkte på denne traktoren med frontlesser, TYM T273 HST turf,
da har en kanskje samme muligheter som med Avanten, ca lik størrelse, men med denne traktoren kan en kjøre i terreng også og hente ut ved til meg selv.
Kanskje en kan bruke denne mer enn en Avant?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

Daggi  
#306401 Jeg har bare sett den på bilder og you tube, ikke prøvd den, og fra alle bilder og filmer er det fra flate marker/jorder, ikke noen bilder/film av denne traktoren i terreng.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

Ferguson system  
#306404 Jeg har ikke prøvd Tym traktorer, men har kjørt det meste fra andre leverandører av mini traktorer. Det som ofte er problemet med mini traktorer er at de er lave under, bortsett fra det så tar de seg veldig bra frem i terreng. Det andre problemet er at de har kort akselavstand og blir fort lette enten i fronten eller bakenden. Men ikke noe litt fornuft, bukplate og lodd i front/bakkant kan kurere. Det fine med mini traktorer er at de får plass nesten over alt, dessuten er de veldig anvendelige til det meste. Har hatt kontakt med Søreng maskin tidligere. Har inntrykk av at det er et veldig ordentlig og seriøst firma.

Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

Daggi  
#306491 Ok :)

Jeg har alldri prøvd mini traktor, så jeg vet ingenting om dem.
Men er sikkert et godt redskap å hjelpe seg med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tym Traktor?

Daggi  
#313257 Jeg er fortsatt innterrissert i å få vite om noen her på forumet bruker eller har prøvd Tym traktor? Spesielt 273 hst.
Om er det noen som vet hvordan de ser ut under?

Skal få leverandør til å sende meg noen bilder, finner ikke noe på nettet, såg noen bilder fra en større Tym modell, men ble litt skuffa fordi da såg det ut som det var mye duppeditter og div filter som stakk ut på undersiden...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).