Skogsvagn (Huggarvagnar)

Erfaring/kjennskap til patruuna 10 t

3 inlägg 2967 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Erfaring/kjennskap til patruuna 10 t

Sti L  
#301104 Har fått et tilbud om å kjøpe en patruuna 10 t vogn m.patruuna 860 kran.Antatt årsmod 95-98.
Kransving har enkeltsylyndrer,6 m rekkevidde inkl.utskyt ,3 tonnmeter og tospak servo.
Vogn: 10 t,500 hjul,skivebrems foran,robsondrive,svingbart drag,egenvekt 2 t.
Tipper kran er svak på svingen..
Gjør litt skogsarb.på fritiden med mye stygt norsk fjellterreng.Må pårekne å vinsje til veg eller egnet lasteplass det meste tiden,men det hadde vært supert å terrengkjøre.

Jeg er litt traktor/maskinbekantet men aldri kjørt skogsvogn.
Så: Er dette en bra vogn-er det hobby,farmer eller proffutstyr?
Er det enkelt å få solgt om det ikke er egnet?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Erfaring/kjennskap til patruuna 10 t

olli  
#301109 Vilken traktor avser du som dragare?
Har vagnen eget hydraulsystem?
Överlag håller Patruuna produkter hög kvalitet. Har själv en driven Patruuna 10 tons vagn, som jag är väldigt nöjd med.
Kör dock inte i norsk fjällterräng.

Avatar Fallback

Re: Erfaring/kjennskap til patruuna 10 t

Sti L  
#301185 Den har ikke egen hydraulikk.

Traktoren jeg vinsjer/lunner med er en lamborghini 1056-81 mod.Den har 18.4 38 og 13.6 28 hjul og veier 4.7 t egenvekt samt frontlodd (200 kg).Oljekap.er kun 35 l/min. 6 syl.motor på 105 hk,5,7 l og lang akselavstand.
Har også en ford 7710-86 mod.Den har 540/65 38 og 440/65 28 hjul og veier 4.4 t samt frontlaster og lodd.Oljekap 69 l/min.!
Den har 4 syl.motor på 5 l og 110-120 hk og vanlig akselavstand.
Det er vel trolig forden som blir vogntrekker.

Godt å høre at det er god kvalitet!
Har du sving på drag og servospaker? Vogna jeg babler om har også demping på kran står det skrevet.Er den god å sno seg fram med?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).