Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
Skogsfastigheter
Försäkring
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in mån 12 maj 2014, 19:51#279988Hur många av er har skogen försäkrad och till vilken grad?
TS

mån 12 maj 2014, 20:22#279991Bara brand (standardförsäkringen från LF).
Assumption is the mother of all fuck ups...
tis 13 maj 2014, 08:08#280027Länsförsäkringar Storm och Brand
Valtra A82 -11 + Ålö Q35, Moheda M91+ K35
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
tis 13 maj 2014, 21:03#280099
Jag har Dina försäkringar den heter Lantbruksförsäkring; skogspaketförsäkring med ansvars och rättsskyddsförsäkring olycksfallsförsäkring för oavlönad arbetskraft
Kanske dina grannar som du hjälper ibland delar din skepsis mot försäkringar?
Tack och lov så har jag ej behövt nyttja försäkringen!
sundelius skrev:Följdfråga har ni behövt utnyttja den och isof har det fungerat bra. Är i grunden lite skeptisk till försäkringar
Jag har Dina försäkringar den heter Lantbruksförsäkring; skogspaketförsäkring med ansvars och rättsskyddsförsäkring olycksfallsförsäkring för oavlönad arbetskraft

Zetor 4340, Ferguson TEA 20 och MB Trac 680
tis 13 maj 2014, 21:17#280103Jag utnyttjar försäkringen nu efter stormen Ivar. Det har fungerat bra. Anmält skadan, de skickade ut en besiktningsman, inmätt volym ersätts efter självrisk. Att de sedan inte vill försäkra mot barkborreangrepp här är ju deras lycka och vår olycka. Efter stormarna lär det kunna bli problem. Så den biten kan inte fungera… Jag antar att det är förra stormen Dagmar som gör att de inte säljer hela försäkringen här. Dagmar grundade för borren och Ivar/Hilde tog sedan vid.
sundelius skrev:Följdfråga har ni behövt utnyttja den och isof har det fungerat bra. Är i grunden lite skeptisk till försäkringar
ons 14 maj 2014, 19:32#280169
Vad menar du med grannarna?
rokon skrev:sundelius skrev:Följdfråga har ni behövt utnyttja den och isof har det fungerat bra. Är i grunden lite skeptisk till försäkringar
Vad menar du med grannarna?
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
TS
ons 14 maj 2014, 20:03#280177Jag blev otydlig där, menade inte alls just dina "grannar". Men om man ibland får hjälp av någon som kanske även har ett skogsskifte, så hjälper man väl denne om det behövs i sin tur. Då kanske olyckan är framme, ja vad kan hända? Det är just då en försäkring som täcker oavlönad arbetskraft är bra att ha som gäller skogsbruket.
en försäkring kan då bli som ett extra plåster på såret som gör att vänskapen kan bestå
en försäkring kan då bli som ett extra plåster på såret som gör att vänskapen kan bestå
Zetor 4340, Ferguson TEA 20 och MB Trac 680
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).