Bilar

Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

5 inlägg 9745 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

Oden  
#279519 Hej

Håller på å söker en lite billigare pendlarbil mot vad jag har idag.

Har en "kompis" som har en Peugout Expert diesel. Som han kan tänkas avyttra!
Gått 22000 mil i lagom skabbigt skick :grin: .

Finns det någon här som kan komma med bu å bä ang bilen ifråga?

Får låna den över helgen kommer att köra ca 50 mil!



   TS
Avatar Fallback

Re: Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279528 Har en "boxline" tycker den går fint... 20' har den gått å ca 1000 i min ägo.... på min har framfjädrarna gått av på, rätt vanligt enl en bilrep ja har i bekantskapen... en del säger hal på vintern.. men tycker den är som alla andra bilar me 2wd.... ja har ca 300kg last för jämnan å den drar aldrig över 0,7....

Användarvisningsbild

Re: Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

halvproffs  
#279624 Vi har en på jobbet och det bra med den är bränsleförbrukningen + den är otroligt lättstartad vinter som sommar. MEN skulle aldrig byta den mot min Caddy trots att jag absolut inte är VW-fantast. Koppling fastnar nere vid golvet, fläkten fungerar inte, värmen är dålig, slö, mm men den har ju gått 12000 mil :geek: Känns som en bil från 60-talet. Hur jag letade innan jag hittade fösterhissknapparna :shock: .

Avatar Fallback

Re: Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

Windsor  
#279758 En bekant hade en Peugeot expert och jag måste säga att det är en av de slöaste transportbilarna jag någonsin varit med om plus att sätena är väldigt likt att sitta på en sten. Absolut en godkänd transportbil att köra kortare sträckor med, annars hade jag nog funderat på någon annan bil. Köregenskaperna på snö är heller inget att skryta om. Jag har en caddy 4wd som jag tycker funkar bra till det mesta, visst är det mer plast och mindre finesser än en vanlig bil, men så är det ju också en transportbil.

Avatar Fallback

Re: Peugeot Expert -05 Erfarenheter?

Oden  
#279835 Tack för svar!

Nu kört 25 mil! Inte nöjd med varken sittkomfort (långa ben) eller slöheten.

Verkar vara minsta motorn runt 70 kusar. Även fast med tomt skåp så känns den inte optimal vid ev omkörningar :grin: !
Kommer kolla dieselförbrukningen under dagens hemfärd!

Sittkomforten kan jag nog fixa till med några träklotsar under stolramen så att körställningen blir bättre! Gjorde likadant med en Navara jag hade tidigare :mrgreen: !

Blir förbrukningen glädjande så slår jag kanske till iaf IOM lågt pris?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).