Jag och farsan har lite funderingar på att investera i ordentlig vedmaskin och de jag har kollat så tycker jag det står mellan dessa två. Men ni kanske har något annat tips också?
Jag lutar mot Hakki'n för den verkar vara snabbare, iaf på de klipp jag sett men det kanske bara är en inställningssak på RCA'n som de jag kikat på klipp på inte ställt in ordentligt.
Vi använder ca 60 kubik björkved per år (4 hushåll) men har funderingar på att börja sälja lite via företaget också. Speciellt om vi ska köpa ny maskin så att försäljningen kan finansiera den. Går det bra så kommer det bli någonting vi jobbar med under 3 månader/år (vintern). Vi är lite av säsongsjobbare, vi åker omkring och servar transportörer på värmeverk, sågar, pappersbruk... Ja, överallt där det finns kedjetransportörer...
Jaja... Tips? Vill vara effektiv om vi ska kunna tjäna någon krona på det också. Bor i Härliga Härjedalen och skog är det enda vi har här så transport av veden till oss är ju kort
.Mvh Henrik

. Men vad ska jag göra då? Det blir så långa dagar när man inte har nått att göra